Anbefalte innlegg

Klarer ikke helt å bestemme meg for hvilke sommerdekk jeg skal handle.

Dim. skal være 225/35/19 på 9" felg.

 

Har foreløpig sett meg ut 3 forskjellige dekk:

 

Falken FK-452

Nokian Hakka Z

Vredestein Ultrac Sessanta

 

Har noen erfaringer med disse dekkene? Hva ville dere valgt og hvorfor (evt. hvorfor ikke)?

 

Setter pris på alle svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarer ikke helt å bestemme meg for hvilke sommerdekk jeg skal handle.

Dim. skal være 225/35/19 på 9" felg.

 

Har foreløpig sett meg ut 3 forskjellige dekk:

 

Falken FK-452

Nokian Hakka Z

Vredestein Ultrac Sessanta

 

Har noen erfaringer med disse dekkene? Hva ville dere valgt og hvorfor (evt. hvorfor ikke)?

 

Setter pris på alle svar:)

 

Falkendekket er bredt i forhold til dimensjonen. Vredestein er smalere i banen og har rundere dekkskuldre. Skal/er bilen senket en del er Vredesteindekket kanskje å foretrekke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Falkendekket er bredt i forhold til dimensjonen. Vredestein er smalere i banen og har rundere dekkskuldre. Skal/er bilen senket en del er Vredesteindekket kanskje å foretrekke.

 

Jeg kjørte med Vredstein dekket først på gamle golfen min, men den forrige utgaven av det. Den nye skal ikke være noe dårligere så et godt valg vil jeg tro.

 

Når jeg kjøpte nye dekk igjen etterpå valgte jeg Dunlop SP Sportmaxx pga topp kvalitet, men soleklart lavest dekkstøy som jeg prioriterte høyt.

 

Husk å kjøp dekk fra dekkonline.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått et ganske bra tilbud på de Nokian Hakka Z dekkene som dekkonline ikke matcher;) (dog hadde de bare Hakka Z G2 og ikke Hakka Z, mulig den Z G2 er dyrere)

 

Men de var billigere på de 2 andre dekkene enn hva jeg er blitt tilbudt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor Vredestein istedet for Nokian dekket?

 

Er det noen som har kjørt på Nokian Hakka Z før?

 

Falken dekket er nå utelukket siden det er bredt, trenger det smalt slik at det ikke subber så fælt. Kjørte på 235 i fjord og det var litt for mye subbing i krasse svinger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor Vredestein istedet for Nokian dekket?

 

Er det noen som har kjørt på Nokian Hakka Z før?

 

Falken dekket er nå utelukket siden det er bredt, trenger det smalt slik at det ikke subber så fælt. Kjørte på 235 i fjord og det var litt for mye subbing i krasse svinger.

 

Nokiandekket er garantert bredere i dekkbanen enn det Vredestein er. Skal du ha et smalt dekk i forhold til dimensjonen så bør du velge Vredestein av de 3 du nevner her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.