#1 Skrevet Februar 8, 2010 Bilen det gjelder er en Audi 80 1.9TDI med 1Z motor. 93mod Skulle ut å kjøre en tur i kveld og da skjedde det noe rart. Motoren døde plutselig når jeg skulle clutche. Jeg slipper ut clutch igjen og motor starter på gir og går fint å greit. Clutcher igjen bare for å teste om dette var et engangstilfelle, men den dør ut enda en gang. Slipper så ut clutchen og starter den igjen på giret. Noen som kan ha noe anelse om hva som utgjør dette? Er litt avhengig av bil til jobben og skulle helst ha ordnet dette ganske kjapt. Sak nummer to! Av og til når jeg skifter gir og skal gi gass så reagerer ikke gasspedalen i det hele tatt. Slenger den da i et annet gir og det funker optimalt igjen. Sånn har den holdt på en liten stund, men har ikke tenkt noe over det da den ikke har gjort det så ofte før. Fikk et lite tips om at det kanskje kunne være en elektronisk feil på sensoren til gasspedalen, noen som har vært borti dette før? Håper noen kan hjelpe meg her da jeg står bom fast egentlig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 8, 2010 Kan det være denne som tenker på å ta kvelden? Electronic Control Unit for servotronic / speed regulator / accelerator pedal sender 8A0907307A Anyone? Hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 8, 2010 Et skudd i blinde: Kan være noen kabler til dieselpumpe eller sensorer som er så hardt stripset fast i motor at de påvirker en allerede dårlig kontakt i kobling på torpedoveggen. Tipset er å sørge for at alle kabler har en del slakk og gå over alle koblinger med kontaktspray samt ta dem av og på noen ganger etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 8, 2010 Skal prøve å få sjekket dette i morgen.. Takk for tipset. Er jo faktisk godt mulig at det er slik du sier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...