forgasse "problem" på 90 mod golfer også?

Anbefalte innlegg

Lurte bare på om det klasiske forgasser "problemet" (chåk) er på 90 mod golf også, eller om det ble gjort noen endringer på disse kontra de eldre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

90 modeller av Golf har ikke forgasser.Den har en mono innsprøtning.

Så svaret angående forgasserproblemer er nei !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har problemer med en 1,8 forgasser fra '86 som sakte "kveles" ved å kjøre normal landeveiskjøring, særlig når det regner. Hvis jeg stopper og lar motoren stå i 2-3 min før jeg starter igjen er den helt fin. :confused:

Dette problemet hadde jeg på en lik motor i Jetta'n.

Er det dette dere mener med det "klassiske" forgasserproblemet? : syk :

Og er det noen som vet hva en kan gjøre med det ?

Hvis jeg kjører hurtig landeveiskjøring med en del forbikjøringer og høyt turtall skjer det ikke.

(moral: "Rocco" er ikke laget for norske fartsgrenser? : haha : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har problemer med en 1,8 forgasser fra '86 som sakte "kveles" ved å kjøre normal landeveiskjøring, særlig når det regner. Hvis jeg stopper og lar motoren stå i 2-3 min og starter igjen er den helt fin. :confused:

Dette problemet hadde jeg på en lik motor i Jetta'n.

Er det dette dere mener med det "klassiske" forgasserproblemet? : syk :

Og er det noen som vet hva en kan gjøre med det ?

Hvis jeg kjører hurtig landeveiskjøring med en del forbikjøringer og høyt turtall skjer det ikke. (moral: "Rocco" er ikke laget for norske fartsgrenser? : haha : )

 

Akkurat samme problemet hadde jeg med min 1986 Audi 1,8 90hk. Når det var kaldt og vått, daua motoren når jeg tråkka inn kløtsjen. Noen minutters venting, og bilen var som ny. Hadde ufattelig mye problemer med dette, men det viste seg å ha en meget enkel løsning.

 

Under luftfilteret er det en vakumstyrt liten "dings" som styrer om forgasseren skal få forvarmet eller kald luft. Denne "dingsen" var defekt, noe som medførte at bilen gikk konstant på kald luft. Resultat = forgasser-ising i vått og kaldt vær.

 

Det går to vakumslanger inn på "dingsen". Ta av slangene, koble dem sammen og bilen går nå på forvarmet luft hele tiden. Dersom feilen ligger her, vil bilen gå som en klokke etterpå. Koster i hvert fall ikke noe å prøve.....

 

Hadde aldri opplevd at forvarmet luft har spilt så stor rolle på noen andre biler, men på Pierburg 2E2-forgasseren gjorde det all verdens forskjell.

 

Lykke til, og håper du finner feilen.....

 

 

Mvh,

John

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

90 modeller av Golf har ikke forgasser.Den har en mono innsprøtning.

Så svaret angående forgasserproblemer er nei !

Feil... jeg har en 90 golf med gasser...

1.6 70hk er levert med forgasser lik de tidligere modellene....

Men iogmed at denne har katalysator og lambda så er det litt annen styring av tomgangen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skal prøves :tilber:

Da kan det jo hende at noe av problemet ligger i at den vakumstyringen ligger før luftfilteret på min, og luftfilterboksen har en del hull (lyd er bra :D )

Kanskje jeg skal lage et "lokk" som jeg kan spenne over hullene vinterstid?

Vi får se, bilen skal i garasjen til "massering" og skift av dempere i kveld, så da får jeg kikke på det : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

90 mod golf 1.8 har mono insprut. Er på en måte en elektronisk gasser. 1 dyse. Fungerer kjempe greit til meg!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svarene......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.