Blinklys/nødblinklys fungerer ikke. `Finner ikke relèet ?

Anbefalte innlegg

Hmm...

 

På min S90 (90Q m/S2 ombygg) får jeg ikke blinklysene til å fungere. Hverken vanlig blinklyshendel eller nødblink gir noe utslag.

 

Ikke finner jeg noe relè for dette heller, mulig jeg er blind, men jeg finner det ikke i oversikten, hverken på relè-boksen inni bilen under dashbordet eller den i sikringsboksen oppi "vannkassen". Det tikker nemlig ikke slik det normalt gjør ved blinking...

 

Blinklyshendelen inneholder også som kjent fjernlys-funksjonen, som fungerer som den skal.

 

Har ikke feilsøkt noe med multimeter eller noe slikt, er ikke så stødig på den fronten og vet ikke helt hvor jeg skulle begynt. (pærene er ok)

 

- Skal det være noe relè for dette ? (Antar jo det da, men...)

- Hvor skal det sitte ? Utseende, nr, etc

- Andre tips ?

 

Hjelp ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min måte når noe ikkje fungerer er å bruke ledningens farge kode.

 

finn ut kva fargekode det er på ledningene som går til blinklyshendel. finn desse att i sikringsboks, eventuelt panel, bruk så test lampe og koble den til jord og breuk spissen til å finne omn du får spenning til releet.

 

Burde finne releet viss du ser fargekodene stemmer, eventuelt nappe ut eit og eit rele og måle nedi plugg og se i kva slags plugg du får spenning når du bruker hendelen.

 

Viss relet hadde fungert kunne du kjent med ein fing på at det hadde tikka i det. kanskje du kjenne noen med tilsvarende sikringsboks/panel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Releet til blinkers er ikke alltid i en klynge sammen med andre. På 100 var releet festet i nærheten av rattstammen med en klips av noe slag og på 200 var releet festet med en klips til undersiden av dashbordet bak instrumentpanelet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min type 85 90q sitter det på baksiden av instrumenta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

følger du fargekodene på ledningene må du komme til releet uansett kor det ligg, eller gjer slik som eg vanligvis gjer når eg har problem med min bil,

 

snakke med han på delelagteret på VAG forhandleren,

han kan veldi mykje.

e ikkje sikkert alle annsatte hjå VAG er like speisalist som han eg kjenne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk over og fant releèt på den nye "konebilen" igår, det satt oppunder dashbordet, men ikke sammen ed de andre releène. Satt mer oppe ved rattstammen og clipset til selve dashbordet. Skal gå over dette på S90'n i dag, får håpe det sitter(skulle sittet) på samme sted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.