#1 Skrevet Februar 8, 2010 (endret) Heisann! Har et litt snodig problem når jeg blinker. Det som skjer er at diverse lys bak på bilen også starter å blinke. Denne blir vel best forklart med en film: Her blinker jeg altså til høyre. Når lysbrytern står i 0 posisjon oppfører den seg mer normalt, men man kan se at bremselyset blir litt påvirket og dimmer litt i takt med blinklyset: Her har jeg bare tatt med høyre siden ettersom det bare er den som er aktiv med denne innstillingen. Jeg opplever også at blinklysene slutter å blinke ved nedbremsing og går over til å lyse konstant. Det bør dog merkes at dette bare skjer av og til, gjerne etter jeg har kjørt bilen en liten stund. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 8, 2010 Hva? Liker du ikke den "shabby-bil" looken det der gir deg? Jeg ville tippa på dårlig jording. Sjekk det først hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 8, 2010 Sjekk jordingene ved baklyktene. Har ofte sett at ledning inn på pluggen på lykta er irra av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 8, 2010 Sjekk også når du bremser, for da vil mest sannynlig blinklysene dine lyse også - alle sammen. Typisk 3er Golf syndrom, det der. Mest sannsynlig jordinga på kontakta til den venstre baklyka (ihvertfall venstre side som har vært problemet de gangene jeg har vært borte i det). Finn den originale (og riktige - er etter hva jeg husker 2 jordingsledninger), bruk en strømtyv og dra en ny jordingsledning med kabelsko til karosseriet. Puss gjerne av litt lakk rundt skruehullet du fester ledningen i, så er du sikker på at den blir jordet skikkelig. Fikset på 2 min;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 9, 2010 Ingen vits å klatte til en halvferdig løsning. Problemet er at irr og dårlig kontakt fordi det kommer til fukt. Bytt pakningen mellom lyktene å chassi, du kan klippe til pakningsark fra Biltema f,eks. Når du har lyktene av borrer du et lite hull i hvert hjørne nede på hver lykt, ikke i glasset såklart, men den sorte rammen. Så kan du rense pæreholder og kontakter for irr, eventuelt legge opp en ny jording.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 9, 2010 Jeg er stor fan av den "shabby-bil" looken som du beskriver. Kanskje jeg legger inn en bryter på den nye jorden slik at jeg kan skru den av når jeg vil ha lysshow ;D. Da blir det innkjøp av pakningsark i dag og mekking til helgen! Takker og bukker for gode råd! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...