Hvordan koble turbotimer...?

Anbefalte innlegg

Hei!

Siden jeg tydeligvis til tider har vært snill gutt i året som gikk fikk jeg turbotimer (HKS Type 1) til jul... Denne skal nå installeres (heldigvis ikke av meg) og i den sammenheng lurer jeg på om noen av dere her inne med mer peiling på sånt enn meg (ikke at det skal så mye til) kan bistå med følgende informasjon :

1. Jeg trenger å finne ledningen som gir signal til dashbordlyset for håndbrekket...

2. Hvordan koble timeren slik at den forstår noe av hastighet og turtall?

3. Hvordan koble timeren på tenningslåsen?

Hadde vært glimrende om noen visste noe om dette! På forhånd takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mjo, har lest dette fra før av, men syntes ikke jeg ble så mye klokere.

Er det muligens noen her som vet noe mer spesifikt om dette og da relatert til montering i en RS2...? :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg monterte det i min rs2 for et par mnd siden skal finne ut farge koder og sånn på ledningene som jeg har koblet meg inn på bak på tennings låsen. hastighet pulsen har jeg ikke koblet til enda, har ikke tenkt noe særlig på den så har aldri fått rota meg til og finne ut av det. skal sjekke ikveld hvilke ledninger jeg har brukt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hadde jo vært kjempefint!! :D

Hvis du har lett tilgang på digicam. og ville tatt deg bryet med å ta et bilde av koblingene så hadde jo det også vært til stor hjelp!

Uansett - tusen takk så langt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei igjenn. rakk ikke og ta av dekslet under ratt stamma idag og titte. men tar med kamera og sånn i morra så skal jeg få til noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt glimrende! Tusen takk så langt!

Hvis noen andre har innspill i denne sammenheng, så er det bare å komme med dem. Heller for mye hjelp/info enn for lite... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2. Hvordan koble timeren slik at den forstår noe av hastighet og turtall?

Tar opp igjen den her jeg.

Noen som vet hvem ledning som styrer hastighetimpulsen på en A4 97 tq

?

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp igjen den her jeg.

Noen som vet hvem ledning som styrer hastighetimpulsen på en A4 97 tq

?

:)

Ingen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen?

Bump....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen er det med turbotimer og startsperre? Vil det skape noe problemer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen er det med turbotimer og startsperre? Vil det skape noe problemer?

Ikke hatt noe problemer på mine 2 biler(S3 og A4).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver å kobler turbo timer sjøl no å får den faen ikke til å virke!! har koblet på 3 ledninger til tennings låsen, konstant strøm,variabel strøm og ei til som bare va vist med farge. Har ikke koblet til noe på håndbrekket som jeg fikk med men MÅ jeg ha den koblet for at den skal virke?? Alt anna virker.. får opp turtal,volt ++ åsså regner den ut tida den ska kjøle men slår jeg av tenninga slår den seg av..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver å kobler turbo timer sjøl no å får den faen ikke til å virke!! har koblet på 3 ledninger til tennings låsen, konstant strøm,variabel strøm og ei til som bare va vist med farge. Har ikke koblet til noe på håndbrekket som jeg fikk med men MÅ jeg ha den koblet for at den skal virke?? Alt anna virker.. får opp turtal,volt ++ åsså regner den ut tida den ska kjøle men slår jeg av tenninga slår den seg av..

Hvordan blir det regna ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan merke har du?

Greddy på min og har søkt litt på audiworld.com for å finne til min.

Men behøver ikke koble på den til håndbrekket.

At den skrur seg av er vel den ene ledningen som skal tas fra tenning til sikringsboks.

http://www.audiworld.com/tech/elec75.shtml

Står litt om hvordan jeg skulle koble her om det er noe hjelp. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blitz ettelleranna.. Korsen den regna det ut har ikke jeg peiling på, litt forskjellige modus men sånn jeg har forstått det så er det utifra turtall å tid den går. Koblet akkurat slik den skal bortsett fra den til håndbrekket.. skal prøve å koble på den i morge å virker ikke den da så vet ikke jeg : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nokken som har koblet turbo timer på en golf IV før??? får ikke min til å slå inn når jeg stopper bilen.. alt anna virka å koblinga skal vær ganske rett håper jeg : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vet vilken ledning speedsensoren skal kobles på? a4ts 1998mod

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderte å bestille greddy sin fra turbofun. Ser dem har plug&play-ledninger der.. er det slik at man må ha sånne, eller følger det med noe sammen med timeren? Skal montere i både en UrS4 og 05 a4.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.