#1 Skrevet Januar 25, 2005 Er det lov til å fjerne airbagen på passasjersiden ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 25, 2005 Lov? Ja. Lurt? Nei.. Kan også hende Airbag-systemet ikke synes det er noe særlig morro.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 25, 2005 Jeg har hørt det ikke er lov å fjerne sikkerhetsdetaljer på en bil, eller endre egenskapene sådan. Dette mener jeg har med typegodkjenning å gjøre bl.a. mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 25, 2005 Lov er det nok, iom at jeg fikk TÜVpapirer på bossen til duploen min. Husk bare å koble inn 0.2 ohms motstand for å slippe at airbaglampen lyser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 25, 2005 Jeg hadde arbaig i setene mine, byttet til Momo seter, ingen sa noen ting, byttet til Momo ratt, og ingen har heller sakt noen ting.. men som mattis sier, så husk på å lodde på en 0,2 ohm motstand på ratt airbagen, så den ikke lyser hele tiden.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 25, 2005 Jeg hadde arbaig i setene mine, byttet til Momo seter, ingen sa noen ting, byttet til Momo ratt, og ingen har heller sakt noen ting.. men som mattis sier, så husk på å lodde på en 0,2 ohm motstand på ratt airbagen, så den ikke lyser hele tiden.. Etter jeg hadde av rattet mitt så lyste lampen hele tiden men ettersom ei pære hadde gått i instrumentpanelet så bare byttet jeg over så slipper man å kjøpe ny pære. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 25, 2005 han som jeg kjøpte rs2`n av kjørte ofte med barnesete. fikk da utkoblet airbag på passasjer siden og skrevet det i vogn kortet. så lovlig er det hvertfall på passasjer siden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 25, 2005 Men for sikkerheita er det vel absolutt best å ha det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 27, 2005 Lurte også på dette tidligere ifm barnestol i en neon.. fikk da beskjed om at dette måtte til biltilsynet etterpå det var gjort, og at det måtte inn i vognkortet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 30, 2005 Flere biler, VAG også, har eller kan leveres med bryter/nøkkel for å kunne skru passasjer airbag av/på. Ser ingen grunn til at du ikke kan fjerne den. VAG spesifiserer også egne prosedyrer for ettermontering av nøkkel/bryter på endel VAG modeller dersom kunder ønsker å få bygget om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...