Anbefalte innlegg

Er det lov til å fjerne airbagen på passasjersiden ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lov? Ja. Lurt? Nei.. ;) Kan også hende Airbag-systemet ikke synes det er noe særlig morro..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hørt det ikke er lov å fjerne sikkerhetsdetaljer på en bil, eller endre egenskapene sådan. Dette mener jeg har med typegodkjenning å gjøre bl.a.

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lov er det nok, iom at jeg fikk TÜVpapirer på bossen til duploen min.

Husk bare å koble inn 0.2 ohms motstand for å slippe at airbaglampen lyser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde arbaig i setene mine, byttet til Momo seter, ingen sa noen ting, byttet til Momo ratt, og ingen har heller sakt noen ting.. men som mattis sier, så husk på å lodde på en 0,2 ohm motstand på ratt airbagen, så den ikke lyser hele tiden..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde arbaig i setene mine, byttet til Momo seter, ingen sa noen ting, byttet til Momo ratt, og ingen har heller sakt noen ting.. men som mattis sier, så husk på å lodde på en 0,2 ohm motstand på ratt airbagen, så den ikke lyser hele tiden..

 

Etter jeg hadde av rattet mitt så lyste lampen hele tiden men ettersom ei pære hadde gått i instrumentpanelet så bare byttet jeg over så slipper man å kjøpe ny pære. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

han som jeg kjøpte rs2`n av kjørte ofte med barnesete. fikk da utkoblet airbag på passasjer siden og skrevet det i vogn kortet. så lovlig er det hvertfall på passasjer siden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men for sikkerheita er det vel absolutt best å ha det? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurte også på dette tidligere ifm barnestol i en neon.. fikk da beskjed om at dette måtte til biltilsynet etterpå det var gjort, og at det måtte inn i vognkortet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere biler, VAG også, har eller kan leveres med bryter/nøkkel for å kunne skru passasjer airbag av/på. Ser ingen grunn til at du ikke kan fjerne den. VAG spesifiserer også egne prosedyrer for ettermontering av nøkkel/bryter på endel VAG modeller dersom kunder ønsker å få bygget om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.