Alarm går på Golf IV når den låses,hvorfor?

Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle meg hva som er grunnen til at alarmen på en Golf 4 når mån låser bilen. Det går en liten stund etter man har låst bilen også utløses alarmen. Er det noe i dørlås som gjør dette el ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dørlåsen (nøkkelen) aktiverer/deaktiverer alarmen.

Hvis panserlås, vinduer eller lignende ikke er lukket (biler uten innvendig sensor) blir ikke alarmen aktivert.

Det kan være mange forskjellige feil/grunner til at alarmen utløser, så jeg ville tatt en diagnose test for å finne mulige feilkilder.

Hadde selv en artig opplevelse på våler for et par år siden.

Skulle sove i bilen og låste da med fjernkontrollen. satte nøkkel i tenningslåsen og sov godt. Dagen etter var det sol og varmt inne i bilen så jeg vred nøkkelen om for å kunne åpne vinduene litt. Og da jeg trykket på vindusheiseknappen gikk alarmen av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være en av bryterene som føler om døren er åpen som er deffekt, slik at alarmen registrerer åpen dør selv om den er igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.