#1 Skrevet Februar 10, 2010 En litt spesiell sak som kommer opp på bilen min. Hver gang jeg har full sving mot høyre og rygger så kommer det opp lys i abs lampa. Det gjelder ikke når jeg kjører fremover og ikke ved sving mot venstre. Hva kan det være? En gåen sensor? Setter pris på tips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 10, 2010 Skjekk at ledningen til abs-sensoren ikke henger slik at den kan komme i kontakt med bevegelige deler ved fullt rattutslag. Har selv erfart dette etter mont. av senkefjører (på verksted) Ledningene ble montert feil slik at festeknottene ikke passet på demperbeinet. (gikk fint hele sommeren på 17" men subbet i mot felgkanten på vinterhjula 16" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 10, 2010 Må jeg av med dekket for å se dette? Er et jævla snøvær her nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 10, 2010 les av feillager og da er det nok en mulighet at du får "mekanisk feil" på et av hjulene. Da er det mest sansynlig noe med avstanden mellom sensor og tannkrans eller feil på en av de. Slakk i hjullager for eksempel? rust på tannkrans? sensor som ikke sitter riktig? +++ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...