#1 Skrevet Februar 10, 2010 Hei Her om dagen var jeg ute og kjørte plutselig ble bilen helt dau, starta og stoppa den og da var den helt fin igjen. Etter dette hører jeg turboen veldig godt når jeg kjører, høres ut som dynamo støy på radioen. virker ikke som bilen går noe særlig dårligere. Fikk opp denne feil meldingen i vagcom: Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AJM.lbl Part No: 038 906 019 BJ Component: 1,9l R4 EDC G000SG 0812 Coding: 00002 Shop #: WSC 05311 1 Fault Found: 17958 - Charge Pressure: Control Deviation P1550 - 08-00 - Control Limit Surpassed Readiness: 0 0 X X X noen ide om hva dette kan være? Edit: bilen er en 2000 mod passat med ajm motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 10, 2010 trolig deffekt turbo som et resultat av for høyt ladetrykk som trolig igjen er pga treghet i VTG styring på turboen:) pipinga kommer somregel av deformerte turbinblader, sot på turbin eller ubalanse i turboaksling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 10, 2010 Kan være en slange som er lekk eller har hoppet av? Feilkoden kan skyldes magnetventil/gjenkokset turbo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 10, 2010 om slangen hadde hoppet av så hadde bilen ryki sykt bak og gått som en dass:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 10, 2010 bilen ryker ikke noe, fikk et råd om og bytte en føler på intercooler slangen. hvis det er gåene lager i turboen kommer det brått? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 10, 2010 bilen ryker ikke noe, fikk et råd om og bytte en føler på intercooler slangen. hvis det er gåene lager i turboen kommer det brått? Ja det kommer brått sett bort ifra at din turbo kun har glidelager av oljefilm. Men regner med at det var lyden du tenkte på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 11, 2010 Noen som veit om noe sted og kjøpe turbo til bra pris? hva annet trenger når jeg skal bytte? pakninger osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 12, 2010 Jeg kjøpte turbo til min på GIK, 8k for en ny bytte-turbo. Akkurat bytta jeg også, samme lyd i min Kjørte med den litt sånn, og det resulterte i at akslingen knakk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...