#1 Skrevet Februar 11, 2010 En slangeklemme en eller anna plass på servopumpa har falt av under bilen, skulle flytte bilen 5 meter imårest da jeg til min overraskelse fikk se en oljesti etter bilen min... Åpna lokket til hydralikktanken den var tom, visste at klemma var dårlig den skulle utbedres på fredag. Kan jeg sette på ny klemme, fylle på olje her og kjøre som ingenting har skjedd? eller må servosystemet også luftes? Faens irriterende at jeg ikke fiksa den klemma tidligere... Noen bilder til majoriteten... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 11, 2010 Er det heeeelt tomt,må du nok lufte servosystemet.Men dette er fort gjort,er bare og fylle opp til max i beholdere,starte bilen og ratte helt til venstre og helt til høyre 5-10ganger med lukket åpent.Minsker det i beholderen,fyller du bare opp til max igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 11, 2010 det er heeelt tomt ja, men da skal jeg prøve på det du sier, hjertelig takk mister! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 11, 2010 bilen bør ikke flyttes når denne skaden er skjedd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 11, 2010 Da burde du ta av servoreima først, og det er jo fort gjort......eller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 11, 2010 så vidt jeg vet så må ikke bilen bli startet da servopumpen tar skade av det, hørte dette fra møller.. 1liter server olje oss dem koster 150kr ca.. Hadde en hylelyd fra pumpen min, tappet ut all oljen å fyllte opp å luftet, å lyden gikk vekk etter en dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 11, 2010 Pumpa blir skada hvis den går tørr ja !! en ny er IKKE billig !! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 11, 2010 bør løfte opp framhjula fra bakken når du skal lufte! Pumpa liker ikke motstand når det er luft i systemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 11, 2010 blir særdeles vanskelig å få bilen løftet fremme, da den står i nedoverbakke og jeg er nødt til å ta dette el amatørmekking grande...så jeg har egentlig ingen valg enn å ratte mens den står slik den er etter det er etterfyllt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 11, 2010 Når jeg luftet pumpa så helte jeg på ny servo olje, la rattet helt over begge veiene endel ganger, startet opp bilen og fortsatt med det Få en kompis til å følge med på nivået i beholderen olja mi var dårlig så det skummet bare.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 11, 2010 jeg har ingen som helst mulighet til å løfte bilen fremme der den står nå når jeg skal dreie rattet, jeg må vel selvfølgelig ha bilen startet når jeg ratter sant?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 11, 2010 Ikke start bilen de første gangen du dreier på rattet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...