EGR Powerpipe. hva er dette godt for?

Anbefalte innlegg

Jeg har en 2004 Touran 1,9TDI 101hk

motorlampa lyser og diagnosen viser at det er feil på EGR ventil (for lite gjennomstrømming)

kan jeg fjerne hele dritten og erstatte med egr powerpipe? hva med motorlampen som lyser da?

vil den slukke?

Takk for innspill og erfaringer rundt dette:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lampa vil lyse, ecu forventer en lavere luft mengde verdi fra luftmassemåleren når ecu kjører egr ventilen. Det pga at motoren vil få et tilskudd av "luft" fra eksosen igjennom egr. om du blokker denne så vil ecu oppdage et vedien fra LMM ikke synker når den styrer egr.. og lampa vil lyse. uavhengig om ventilen faktisk sitter montert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor fjerner da folk EGR ventilen hvis motorlampe da vil lyse? hehe

Takk for bra svar:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det ikke an å programmere "vekk" EGR da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 2005 -> vil lampa lyse, men på tidligere modeller skal ikke lampa lyse.

Ved å fjerne den slipper man ikke eksos tilbake i innsuget...

Ble kvitt en rykking i en BMW jeg hadde ved å fjerne EGR.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk:)

Kan jeg for moroskyld spørre hvordan BMW dette var?

har det prøblemet på en e46 318DA :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

E39 520D. Fikk nøkking/hikking spesielt ved jevnt pådrag i oppoverbakke. Hvis jeg gikk av gassen og på igjen så hikket den merkbart.

Undersøkte mye, men ingen hadde noe fornuftig svar. Tenkte da å fjerne EGR (eller AGR som det heter på BMW) og da forsvant problemet.

Jeg solgte slike på BMW forumet en stund, og får fortsatt henvendelser ang disse. Søk på ebay!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før vask:

egrdirty2.jpg

Etter vask:

egrclean.jpg

Såkalt "powerpipe":

Se at eksosinngangen er tett.

!BiEBWrgBWk~$(KGrHqMH-C0EsMEGU9HqBLMkwJj

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv:) tipper den lyser for det:) om den ikke ville ha lyst med blokket egr på din.. så ville du vel heller ikke fått motorlampe med tilhørende feillager at egr er tett.. er jo nettopp det den sier ifra om når du blokker også. feilkoden vil nok bli nøyaktig den du har i dag om du blokker:) Det er iallefall hva jeg tror og mener på din bil. Hadde den ikke reagert på om du blokket egr så ville den vel heller ikke registrert at den er tett;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.