Frekvens på sender-del på nøkkel; 433MHz vs 434MHz?

Anbefalte innlegg

Ser det blir operert med litt forskjellige frekvenser på senderen. Er vel mulig det blir forkortet litt også, men til nå har jeg funnet 315mhz, 433mhz, 433,92mhz og 434mhz.

Etter det jeg har forstått så er 315mhz forbeholdt usa markedet. Stemmer dette?

Men de siste, 433, 433,92 og 434.... Går disse om hverandre (at en kan bruke 433mhz nøkkel på 434mhz "bil")? Eller MÅ det være akkurat samme frekvens?

Og 433 vs 433,92, er det levert begge disse frekvensene fra vag, eller er det bare forkortelser ute å går?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ups, denne skulle vel kanskje ligget under Teknisk.

Kan en moderator flytte denne tråden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må være samme! :)

Er det virkelig så nøpent at en differanse på 0,08mhz betyr virke eller ikke virke?

Men finnes det et "system" i hvilke biler som er levert med de forskjellige frekvensene? Eller en annen måte en kan skille dette på? Går det kanskje på type nøkkel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar opp denne igjen. Hvilken frekvens er det på europeiske biler/nøkler? USA og Japan har vel annen frekvens.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 433,92 eller 434.

USA har 315

Frekvensen skal stå i nøkkel.

EDIT; Mener å ha lest at det er andre frekvenser også, men dette er på nyere modeller. Temmelig usikker på akkurat dette. Men på Passaten min er det 434mhz, og denne frekvensen går igjen på en del modeller. Usikker på hva som skiller 433,92 og 434, men jeg TROR det går på produsent av nøkkel. Inni mine nøkkler står det HELLA, og mener jeg har lest noe om Simons (...?...) også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er hva som står i nøkkelen min (bilde). Jeg klarer ikke å lese ut noe frekvens av dette.

Jeg stiller meg tvilende til om det er forskjell på 433,92 og 434. Misstenker at det er rundet av. Derav lurer jeg på om 433 er av samme opphav at desimalene bare er strøket. Om dette er feil vil jeg gjerne ha det bekreftet fra sikker kilde og dokumentert.

IMG_0560.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er hva som står i nøkkelen min (bilde). Jeg klarer ikke å lese ut noe frekvens av dette.

Jeg stiller meg tvilende til om det er forskjell på 433,92 og 434. Misstenker at det er rundet av. Derav lurer jeg på om 433 er av samme opphav at desimalene bare er strøket. Om dette er feil vil jeg gjerne ha det bekreftet fra sikker kilde og dokumentert.

Dette kunne jeg også tenkt meg å funnet ut av. Er i grunn enig med deg at 433,92 og 434 burde gå omhverandre.

Har vurdert å kjøpe en 433,92 sender og prøve ut på bilen min (som har 434 nøkkel)

De nøkklene som selges og oppgis til 433 mhz er jeg temmelig sikker på at er 433,92.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jan; ser du på linken jeg legger ved, så er det delenr som står på din nøkkel oppgitt til 433,92mhz.

http://cgi.ebay.co.uk/Audi-2-Button-Remote-Key-Fob-4D0837231-/220531062082

Product part number: VDO 4D0 837 231 / 433.92 MHz

Det er ikke frekvens som bestemmer hvilke nøkler som passer, det er produktnummeret som bestemmer dette. Skal du ha ny nøkkel, så får du tak i en med samme nummer (eller lignende). Det er også flere produktnummer som passer om hverandre, men jeg har ikke full oversikt over hvilke, men om man har f.eks en 4D0 837 231 nøkkel, passer f.eks 4D0 837 231R (men det betyr ikke at f.eks 4D0 837 231x passer, 4D0 837 231E passer f.eks Ikke)

Edit: selvsagt bestemmer frekvensen også om den passer eller ikke, men dere forstod vel forhåpentligvis hva jeg ville frem til med at frekvens er for generelt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det virkelig så nøpent at en differanse på 0,08mhz betyr virke eller ikke virke?

Husk at Mega betyr 10 millioner da.

Det er faktisk snakk om 800.000 Hz forskjell.

Kan godt være at de har rundet opp, men syns i så fall det virker rart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

: klø :

(mega er 10 opphøyd i 6 det vil si EN million) ;)

80000hz i forskjell men det er jo en del det og...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er klart. Er det ikke samme frekvens så er det ikke samme. Så det kommer an på om det er lakt inn riktig info i annonsene.

Det er ikke frekvens som bestemmer hvilke nøkler som passer, det er produktnummeret som bestemmer dette. Skal du ha ny nøkkel, så får du tak i en med samme nummer (eller lignende). Det er også flere produktnummer som passer om hverandre, men jeg har ikke full oversikt over hvilke, men om man har f.eks en 4D0 837 231 nøkkel, passer f.eks 4D0 837 231R (men det betyr ikke at f.eks 4D0 837 231x passer, 4D0 837 231E passer f.eks Ikke)

Edit: selvsagt bestemmer frekvensen også om den passer eller ikke, men dere forstod vel forhåpentligvis hva jeg ville frem til med at frekvens er for generelt

Jupp, hvor finner man hva som går som erstatning? Jeg har selv sjekket ETKA og finner ikke igjen partnr. til min nøkkel, men finner flere andre. Men kan ikke være bare disse som fungerer som erstatning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

: klø :

(mega er 10 opphøyd i 6 det vil si EN million) ;)

80000hz i forskjell men det er jo en del det og...

Testet kjappt på en kalkis jeg googlet, og den viser at 0,08mhz = 80 000hz....?

Såååehhh....... 80 000, 800 000?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testet kjappt på en kalkis jeg googlet, og den viser at 0,08mhz = 80 000hz....?

Såååehhh....... 80 000, 800 000 eller 1 000 000?

Var det ikke det jeg skrev...?

80 000 er riktig, det er bare og flytte komma 6 plasser... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det ikke det jeg skrev...?

80 000 er riktig, det er bare og flytte komma 6 plasser... :)

Joda, gikk bare litt fort i svingene her. Fikk ikke med meg alt. ;)

Kan jo snu på flisa også, og si at 80 000hz ikke er så mye ift 433 920 000hz.

Uansett så kommer jeg nok til å teste med en "433,92mhz" høkkel på Passat'n. Bare for å ha prøvd. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja sorry, bommet med en null. Pinlig. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.