90 golf 1,6 starter ikke etter reg reim skift

Anbefalte innlegg

Noen som har noen ideer? har selfølgelig satt på merkene osv, men tenkte kanskje den gamle reima var feil tima og tenning er justert etter det, og nå som reima er riktig blir tenning alt for lav el noe?

 

noen glupinger som vet noe om dette så blir jg veldig takknennlig

 

PÅl Andreas Kalin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være 180 grader feil på registeret.

-Dobbelsjekk at sylinder nr1 står på topp, eventuellt bruk merker på reimhjul/svinghjul.

-Sjekk at rotor peker mot merket på fordeler.

-Sjekk at merker på øvre reimhjul er rett.

-Sjekk at pluggkabel som stemmer mot rotor går til sylinder nr1.

-Sjekk at de andre pluggkablene går til rett sylinder 1-3-4-2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

alt dette er sjekka, men starter ikke.. starta kjempe lett før..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen fler som har noen tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen, har ikke tid til og prøve mer snart...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har bensin og gnist regner jeg med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaja, klart d. Har sjekka at alle merker stemmer, gnist og bensin, prøvd og justert på tenning litt frem og tilbake, uten at d gjør noe forskjell, har kontrolert at merker faktisk er der der skal, eneste jg lurer på er om det er kile på kamhjulet?

noen som vet om grunntenning kan settes med diagnose utstyr på denne, har en gammel type dignose kontakt men jg har ikke den rette overgangen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde et lignende problem på en mk2 en gang. Der var reg.reima kjørt av, så jeg fikk ikke sett innstillingene på merker. Stod på "bar bakke" mao.

 

Fikk tak i utskrift av merker å det der og satte opp veiv og kam etter dette. Ikke f*** om bilen ville gå som den skulle. Jeg fikk riktignok start jeg da, men for å holde den i gang måtte jeg holde gassen i bunn. Ellers så bare døde den.

 

Etter en del prøving og feiling ble jeg forbanna og reiv av toppdekselet. Satte kammen i rett posisjon utifra ventil-bevegelse (overlapping på sylinder 4). Vippet av fordelerlokk og turnet veiven til stempel 1 var på topp og rotor peket mot syl 1 i fordeler. Satte på ny reim og monterte i sammen igjen. Motor startet på 1. forsøk og sveiv utrolig fint. Startet på 1. omdreining og uten å gi gass. Eigeren av bilen sa at bilen ALDRI hadde startet så lett før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. kanksje jg skal se på overlappet på kammen, jg sto også på bar bakke for de nedre reimhjula mine hadde rusta sammen så jg måtte rive av nedre regreimhjul, fikk ikke dette på igjen pga stram reim, klipte reima og begynte fra begynnelsen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er sikker på at du bruker riktig merke på kammen? VW og Audi bruker vel samme kamdrev så vidt jeg husker, men med hvert sitt merke på drevet. Ene bruker innsida drevet, og den andre bruker utsida.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jg så det i haynes boka nå.. jg brukte det på utsia, hadde et merke på den indre regreim kåpa, som pekte rett opp..

men kan jo prøve det andre, noen som vet hvilket som er riktig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm-.-- vil nesten tippe på at du kan ta av registerreimen og vri reimhjulet som går til "mellomakslingen" og bort til fordeleren en runde til ( den går 2 runder per 1 runde på fordeleren, altså 180grader feil)

prøv så igjen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har merker bak på kamdrev skal dette ligge vannrett og flukte toppen på motor

Skal være på høyre siden av motor, altså mot fronten av bilen.

Har du merke foran skal dette peke rett opp mot det merke i dekselet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm-.-- vil nesten tippe på at du kan ta av registerreimen og vri reimhjulet som går til "mellomakslingen" og bort til fordeleren en runde til ( den går 2 runder per 1 runde på fordeleren, altså 180grader feil)

prøv så igjen. :)

 

Hvabehager? Kammen og fordeleren går en omdreining når veiva har gått to omdreininger. Derav har drevet på kammen og mellomakselen dobbelt så mange tenner som drevet på veiva.

 

Ellers så stemmer begge merkene på kamdrevet, hvilket av de man bruker er opp til hver enkelt.

Sett kammen på merket og veiv i ØD. Merket på mellomakseledrevet skal peke direkte mot merket på reimskiva på veiva. Sett på reima. Om rotor ikke peker mot merket i fordelerhuset så vri fordeleren til rotoren peker mot dette. Da skal motoren starte!

 

Pål. Du skriver at du tok av regreim drevet på veiva. Fikk du dette riktig på plass? Klipte reima da den var stram? Du kan jo slakke ut strammehjulet.

 

S5000359-1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal sjekke om den er 180grader feil, ja jg klipte reima stram, etter og ha tatt av kun nedre reimhjul, turte ikke annet, for jg var redd for og "miste merket" ja fikk det på riktig med kilesporet og sånt.. når jg tenker meg om er den ikke 180grader feil..

Dreide veiva til ovre dødpunkt på syl 1 og da stemmer merket på veiva, dreid kammen med merket på utsiden av hjulet så det peker rett opp, satt drevet på hjelpeaksel slik at rotor peker på merket og syl 1, men merket på drevet til hjelpeakselen treffer ikke helt hundre med merket på veiva? skulle vel ikke ha noe og si så lenge rotor peker rett på merket?

 

Takker for svar forresten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jg hadde brukt merket på forsiden av kam hjulet, og d skulle være d på baksiden, men det var ikke mulig og se for jg tok hjulet av og gjorde d reint.. Takker for alle svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.