Audi 100 CS 85 modell stopper under kjøring

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Bilen: en Audi 100 CS 2.2 Quattro motorkode KU

 

Holder på å skal få skilt på en slik bil om dagen, den har stått i 5 år cirka og strartet lett som bare det når jeg hentet den.

Hadde lånt meg prøveskilt på jobb i dag å skulle teste om alt fungerte før jeg tar den på eu kontroll.

 

var ute å kjørte å alt virke som det var i tipp topp stand, Men så plutselig stopper bilen.

Jeg bruker en god tid på å file før den endelig starter, Jeg begynner å kjøre igjen å da jeg kommer opp mot 2800-3000 omdreininger dør bilen helt ut, å når jeg da skal starte den er den vanskelig å starte.

Dette skjedde en plass imellom 15 og 20 ganger på min test tur på en mil.

 

Men dette skjer bare når bilen er begynt å få driftstemeratur, ikke når den er kald.

Samtidig så går bare turtallet til 5000 omdreininger når jeg ruser den opp når jeg står i ro.

Har byttet olje filteret, men bilen er likedan.

 

Er det noen som hart vært borti dette på liggnende motorer? Så send meg en PM eller skriv her i tråden.

Noen som kan komme med ideer? Kaldstartdysa? Bensinpumpa? Hva kan det være?

 

 

 

Samtidig lurer jeg på en ting til, Jeg har skiftet klosser forran på bilen og skivene var i orden, mne kommer enda opp i displayet at bremsebelegget er slitt. Hvorfor kommer dette opp når det er nye klosse på bilen??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

coil eller tennplugger kansje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

coil eller tennplugger kansje?

 

Har sjekket å di er i orden, å trur feilen hadde vært hele tiden visst det enten var coilen eller tennpluggene. Men er jo bare når bilen kommer opp mot driftstemperatur at den blir tullete å stopper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket å di er i orden, å trur feilen hadde vært hele tiden visst det enten var coilen eller tennpluggene. Men er jo bare når bilen kommer opp mot driftstemperatur at den blir tullete å stopper.

 

Det er vanskelig å diagnostisere K-Jetronic skikkelig uten trykkmåling, men en kamerat hadde svært like symptomer. Dette var bensinpumpen som sang på siste verset.

 

Det kan også være styretrykket som er helt på bærtur (for høyt) og at den dermed går for magert, men når en oppvarmingsregulator blir defekt pleier de heller å gi for lavt styretrykk slik at bilen blir gående for fett.

 

Jeg tror nok jeg hadde satset på bensinpumpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke helt det samme, men jeg hadde samme feil på påhengsmotoren min,en Suzuki DT 55(drittmotor), og det viste seg at den ene coilen ( det er 3 på denne) kutta når den ble varm. Ingen problemer når motoren var kald,men ca 2 minutter etter at jeg hadde begynt å ``gi på`` så kutta den. Skifta coil,og alt i orden !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ska prøve i helga å se om æ finn nåkka feil, har coil og bensinpumpe liggende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.