Hva går denne kontakten til på motor-elnett S6 AAN?

Anbefalte innlegg

Har satt en AAN motor med tilhørende motornett og hjerne i en S4. Denne ROSA kontakten blir værende til overs på nettet som kommer fra motorrommet, og ikke noe innvendig i S4'en går i denne, er en grønn m/rød stripe på og grønn med blå ledning på denne...

Er plassert foran døren på passasjersiden.

Går det til noe elementært? motoren som har stått i S4 er jo sånn type med hallgiver i fordeler, og slik er det ikke på S6 motoren, såg dette nettet fra S6 hadde noen ekstra sikringer oppi kassen der hjernen ligger også.

lednn.JPG

lledn.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har peiling, eller kan løfte på dekselet på høyre side i bilen sin og ta en titt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sende deg koblingsskjema med fargekoder til ledningene til aan-motornettet på mail hvis det hjelper deg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sende deg koblingsskjema med fargekoder til ledningene til aan-motornettet på mail hvis det hjelper deg..

Det kan du, sender en pm med adresse.

Men bare det er fra riktig AAN nett, denne rosa kontakten finner man ikke på S4 nettene der man har hallgiver i fordeler... Ellers er nettene ganske like. Så sku bare visst hvor akkurat denne skulle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ikke disse ledningene på skjemaet eg fikk av Jon, såååå om noen andre har noen idè hadde det vært helt nydelig...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det ha noe med cruisekontroll å gjøre mon tro? :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det ha noe med cruisekontroll å gjøre mon tro? :o

El nettet hører til denne motoren, og den har ikke CC, så er ikke noe som ligger løst uti maskinrommet...

Cruisecontrolnettet pleier gå for seg selv på motsatt side i bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du har sett gjennom delekatalogen og sammenlignet med de kontaktene du vet hva er til?

elnettaan.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du har sett gjennom delekatalogen og sammenlignet med de kontaktene du vet hva er til?

Har ikke det, skulle gjerne fått opp større bilde av det du har der og med navn på denne rosa kontakten...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir større hvis du klikker på bildet. Tippper at det er en av de kontakene, siden det er en avstikker fra den bunten til ECU-kontakten. Det står dessverre ikke hva kontakten er til.

?

altitude.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir større hvis du klikker på bildet. Tippper at det er en av de kontakene, siden det er en avstikker fra den bunten til ECU-kontakten. Det står dessverre ikke hva kontakten er til.

?

altitude.jpg

Er ikke denne du peker på, den er til noe bankesensorsignal. Den jeg er ute etter ligger sammen med grønn+grå+rød+brun kontakt helt ute på høyre side i bilen, bak sparkepanelet foran døren.

På det etka bildet du hadde så er alle 6 kontaktene merket med 33, men står ikke noe om hva hvilken av de går til...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt som er koblet kontaktene merket 33 forsvinner bare i samme retning tilbake på min... umulig å se hvor de går uten å ta ut ECU og trekke tilbake teppet. Og det var litt kaldt ute *brrrrr*

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt som er koblet kontaktene merket 33 forsvinner bare i samme retning tilbake på min... umulig å se hvor de går uten å ta ut ECU og trekke tilbake teppet. Og det var litt kaldt ute *brrrrr*

De er ikke der med ecu'en, lenger ute mot siden, må pille av sparkepanelet foran døren for å se de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, var der jeg sjekket, ved "releholderen" under jordingspunktet, men ledningene forsvinner innover igjen... Det er en tilsvarende rosa plugg i andre enden, med to grønne ledere, litt kraftigere enn de fra undersiden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, var der jeg sjekket, ved "releholderen" under jordingspunktet, men ledningene forsvinner innover igjen... Det er en tilsvarende rosa plugg i andre enden, med to grønne ledere, litt kraftigere enn de fra undersiden :)

okidok, er denne eg gjerne vil vite hvor går henne;)

E vel noen her som kan ha et diagram over S6?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer diagnose er grønn m/rød, men denne går ifra motorrommet og helt bort til relèboksen uten å gå via noe kontakter, så har nok ikke noe med denne rosa saken her å gjøre...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... mange innlegg, og lite fornuftige bidrag, men... du finner ikke igjen ledningen med disse fargene i motorrommet da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... mange innlegg, og lite fornuftige bidrag, men... du finner ikke igjen ledningen med disse fargene i motorrommet da?

nop, ikke så lett å se der heller da de er pakket inn i hylser og kontakter. Godt mulig de går inn i ECU og, så lurer på om de skal videre til et relè eller noe...

Bilen starter no ikke nå så må utelukke at det har noe med denne kontakten å gjøre før eg leter videre i blinde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.