Felgdimensjon og rulleomkrets

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er litt bekymret for at jeg kanskje må kjøpe meg nye felger.

Ny bilen er bestilt og rett før vinteren satte inn så måtte jeg jo ha meg noen felger å sette på bilen jeg kjøpte. (Grunnet til bytte av bil er at jeg nå vil ha quattro)

Så dimensjonene på felgene og dekk jeg har nå er:

Framme : 235/35 - 19"

Bak : 265/30 - 19"

Felgene er Vertini Hennessey og dekkene er jeg litt usikker på merket mtp at jeg er ikke hjemme og får sjekket.

Men det er ikke noe budget dekk :)

Er det nødvendig for meg å kjøpe nye? Dette er splitter nye felger og dekk som ble kjørt ca 3 uker før vinteren kom og jeg måtte ha på vinterdekk :(

Vist jeg da må selge disse. Er det noen som er interissert i f.eks framdekk?

Kan også selge hele pakken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakhjula dine har 0,8% mindre rulleomkrets enn forhjula.

Vet ikke hvor mye differanse som er "tillatt" jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jeg faktisk ikke sikker på :P

Hørtes isofall ikke så veldig galt ut med 0,8 %.

Men hører det er delte meninger om dette. Noen mener man burde ha mest mulig likt. Andre mener det ikke er så nøye så lenge man er innenfor det som er tillatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går helt fint å bruke de hjula du har. Veldig mange som kjører på denne komboen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut! Tror det hadde blitt et problem å få solgt kun 2 framhjul, eller i det hele tatt hele felgpakken :)

Da er jeg klar for sommeren igjen :D

Blir bra med ny bil :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det ikke spesielt viktig med lik rulleomkrets på en 4-trekker for å ikke skade gir osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.