#1 Skrevet Februar 12, 2010 Kjøpte en 1996 A6 (C4) i høst, 2.5 Tdi. På kjøpstidspunktet syntes jeg bilen var noe stiv, men tok selgers ord på at det var standard fjæring. Senere har det vist seg at bilen har sportsfjæring (iflg. merkeplate), og siden jeg stort sett ikke vrenger bilen rundt på svingete veier kunne jeg godt tenkt meg et noe mykere oppsett. Min personlige mening er at sportsfjæringen er latterlig hard på enkelte underlag. Spørsmålet er da, hvor mye jobb er det å bytte til standard fjæring, og hva må byttes? Mvh Kristian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 12, 2010 Du bytter fjærer og dempere rundt om, og evt. fjærbeinslagrene foran hvis disse er dårlige. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 12, 2010 OK, regner med at dette ikke er vesentlig mer jobb enn på andre biler? Er ikke stab-stagene også spesielle for sportsfjæringen? Hvor får jeg greiest tak i ett sett fjærer og dempere av ålreit kvalitet? K 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...