Drivknuteoverhaling Audi 100 92 mod 2,8

Anbefalte innlegg

Har hatt ute den ene drivakslingen foran for å bytte mansjett. I samme omgangen demonterte jeg lageret og vasket av gammel grease. Etterpå monterte jeg dette sammen igjen og satte det inn med ny grease som fulgte med mansjetten. Mansjetten ble satt på og drivakslingen ble deretter montert på bilen igjen. Ferdig! Tror jeg?

I ettertid har jeg tenkt på om jeg gjorde dette riktig. Grunnen til at jeg er i tvil er at selve skåla i kulelageret går an å montere feil i hop. Og jeg er ikke sikker på om jeg har gjort dette riktig. Fordi skåla i kulelageret er tynnere i den ene enden enn den andre. Den er slipt av på innsiden (originalt) slik at selve kanten er 1-2 mm tynnere her. Jeg tenkte når jeg monterte den inn at det måtte være den avslipte tynneste kanten som skal være på innsiden av lageret, da det er her akslingen trenger plass når det svinges. Har jeg gjort det riktig? Noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kuleholderringen har større diameter (åpning) på den ene siden ja, denne skal vende mot drivakselen.

Selve prisma som kulene går i har en kon på den ene siden som også skal vende mot drivakselen. Denne konen er der for å lettere kunne få den inn på låseringen på akselen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, tusen takk for svaret. Da har jeg altså gjort dette riktig. Selve prisma husker jeg ikke om den hadde noen kon på denne. Jeg var iallefall aldri i tvil om hvilken vei den skulle monteres. Den gikk ihvertfall glatt på og i lås.

 

Hvordan markerer jeg saken for løst her i forumet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.