Anbefalte innlegg

En kamerat har en coupe med en NG motor som ikke går helt reint til tider. Den fusker mest ved oppstart. Å går egentlig ikke helt rent ved kjøring heller. Han sier at den ikke går så bra som normalt. Når han starter så får han ikke motoren opp på turtall, det slår tilbake i luftfilteret og stopper. Noen som har noen tips om hva dette kan være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. les ut feilkoder.... (trenger ikke vagcom, søk/ google sjm autronics og sjekk der)

2. sjekk nøye etter falskluft

3. sjekk tenninga med tenningslampe

 

"slår tilbake i luftfilteret" mener du at den tenner i innsuget? i så fall, sjekk timing + tenning.

 

Gjerne skriv en litt mer detlajer forklaring også.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det nettopp blitt bytta registerreim på denne?

 

Er veldig fort gjort å sette denne noen tenner feil. Har egne æraringer om at merkene som er opgitt ikke stemmer helt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare skrevet det jeg fikk opplyst av eier. Har ikke sett noe på den selv. Men kan jo være en idé å sjekke tenning og den biten der. Han hadde visst hørt en merkelig lyd fra reg.reima. Han trodde først det var deksler men det var ikke de..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fordeler; hallgiver er ofte et problem på de motorene der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fordeler; hallgiver er ofte et problem på de motorene der.

 

hvilke symptomer får deg til å tro at halgiveren er gåen? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilke symptomer får deg til å tro at halgiveren er gåen? :)

 

bilen går ikke opp på turtall og den stopper. skjer ofte det når fordeler er fucket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen går ikke opp på turtall og den stopper. skjer ofte det når fordeler er fucket.

 

Det som ofte skjer når halgiver er gåen er at det ikke skjer noe som helst, evt bilen plutselig dør om den holder på å gå :)

At fordeler her er gåen, kan hende, men er skeptisk. Det er mer det folk som ikke gidder å feilsøke satser på og som i veldig mange tilfeller viser seg å ikke stemme.... 2-4k rett ut av vinduet.. nice...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallgiver er stort sett starter ikke, eller bare stopper under kjøring og ikke vil starte igjen.

Hvis det er skiftet reg.reim så må tenning kontrolleres/justeres med ei sikring i bensinpumpereleet.

Men kontroller feilkoder først, deretter innstilling register og så tenningtidspunkt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.