#1 Skrevet Februar 12, 2010 Har hatt en del knirkelyder i forstillingen etter montering av senkesett. Har trodd at dette kom av at gummiforingene ble stående i spenn. Har etter dette byttet alle bærearmer med foringer og gummiforingene i toppen av fjærbeinet. Var også nøye med å slippe bilen helt ned før jeg strammet til alle foringene. Etter dette ble det stille en måned eller to, og nå er dritten tilbake igjen . Noen som vet hva som kan være årsaken til dette?. Blir litt kostbart å bytte dette hver måned 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 12, 2010 Har du skiftet topplageret på demperen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 12, 2010 Har du skiftet topplageret på demperen? Mener du den "gummiputa" som sitter i toppen av fjærbeinet? I tillfellet så..ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 12, 2010 Det er ikke KW'n som knirker da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 12, 2010 Det er ikke KW'n som knirker da? Har tenkt tanken ja... synd jeg solgte s-line understellet nå, hadde vært kjekt å testet det. Formen bra igjen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 12, 2010 Ikke enda gitt men blir jo stadig bedre heldigvis. Du fikk en kule du og hørte jeg? Jeg har mine dempere(fjærene og tror jeg) liggende i boden enda. Bare å prøve med dem om du vil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 12, 2010 er ikke bra enda jeg, blir en koselig helg tenker jeg. Hadde vært knall å få prøvd det, senkefjærene du har eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 12, 2010 Nope er Sline fjærene, helt sikker på jeg har dem men litt usikker på om de ligger på hamar eller her. Frykter det ryker noen dager til uka og gitt men får krysse fingrene. Turboen ligger nå og venter på høvik, så jeg burde kommet meg ut i garasjen å få skrudd også. spent på å få den sammen igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 12, 2010 hadde samme problemet på min b5, fant ikke ut hvorfor etter å byttet endel deler, ble forbanna å smorte litt olje på den gummi puta som fjæra står opp i etter det har det holdt kjæft! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 12, 2010 ok Det blir artig å se forskjellen med den nye turboen ja, får stille opp til en liten aks..test jeg da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 12, 2010 hadde samme problemet på min b5, fant ikke ut hvorfor etter å byttet endel deler, ble forbanna å smorte litt olje på den gummi puta som fjæra står opp i etter det har det holdt kjæft! mener du den puta som hele fjærbeinet hviler mot chassis med ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 12, 2010 He he, vi får se da vettu:) Har forresten hatt litt knirking til tider på den tiden her av året jeg og. Blir ganske tørt mellom gummi og fjær i toppen foran med alt saltet som legger seg oppi der. kan jo være det er problemet nå da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 12, 2010 ja det er en mulighet. Får plukke ut beina igjen en dag jeg ikke spyr, og smøre litt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 12, 2010 mener du den puta som hele fjærbeinet hviler mot chassis med ? den puta som fjeren går opp i... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 12, 2010 Noe spesielt jeg bør smøre med ?. Fett eller noe slags olje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 12, 2010 jeg brukte bare vanlig motor olje, 10w-40.. får sjå hvor lenge det holder... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 12, 2010 Gni litt silicon olje oppi der kanskje? Har vel noen liter på lur av det du enda. Eller teflonspray av noe slag. Jeg tror ikke motorolje er noen god ide, litt usikker på om gummien der tåler den uten å løse seg opp. Samler mer dritt gjør den også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 12, 2010 Gni litt silicon olje oppi der kanskje? Har vel noen liter på lur av det du enda. Eller teflonspray av noe slag. Jeg tror ikke motorolje er noen god ide, litt usikker på om gummien der tåler den uten å løse seg opp. Samler mer dritt gjør den også. Det er nok sant ja, da prøver vi siliconolje, det har vi veit du.. fra gode gamle cf900 tia 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 12, 2010 Det var tider det: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 12, 2010 Gni litt silicon olje oppi der kanskje? Har vel noen liter på lur av det du enda. Eller teflonspray av noe slag. Jeg tror ikke motorolje er noen god ide, litt usikker på om gummien der tåler den uten å løse seg opp. Samler mer dritt gjør den også. Var ikke sånn at jeg dynget på med olje, tok en syltynn stripe akkurat der fjeren skal være rant iallefall ikke noe olje ned 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 13, 2010 neida regnet jo ikke med det heller, men er ikke mye som skal til og spesielt ikke på et område som konstant har friksjon og bevegelse. Motorolje kan trenge inn i gummien og løse den opp. Avhenger av gummitype/blanding hvor ille. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...