Samme clutch lamell audi 2,5tdi 110Kw og passat tdi 4 motion 96kw

Anbefalte innlegg

Ser at audi A6 2,5TDI 150hk bruker samme clutch lamell som passat tdi 4 motion AVF 240mm. Sjekket dette på http://webcat.zf-trading.com/index.asp?LKZ=D&PKW=1&SPR=4&EINSPNR=32,14,1632,1614

 

 

i følge ekta er dele nr ulike,, hvorfor? i følge sachs er det samme nr hos di.

Da er spørsmålet, hvor mange Nm er det orginalt i en 2,5 tdi 150hk? Kjekt å vite at clutchene på passatene tåler litt chipping, da di har noe å gå på siden 2,5 tdi bruker den samme.

 

 

Hmmmm.. ser nå at orginal 2,5 tdi 150hk har 310Nm orginalt samme som 1,9tdi 130hk, og med chip får de ca samme effekt uttak og Moment?? da var ikke min teori noe tess. er vel pga at 2,5tdi ikke er PD motor den får så lite utav chip da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lamell ifra s4/rs4 (bruker den samme) passer og fint på bilen, trykkplaten fra disse er og bolt on på svinghjulet ditt. eneste forskjellen jeg har funnet er at styretappene på AVF svinghjulet er tynnere enn hullene i trykkplaten. Får man laget til noen stål hylser med rett tykkelse er det plug and play og bankers, men kan være det strengt tatt ikke er nødvendig ?

 

S4 trykkplaten skal holde ca 520nm med tilnærmet original pedal og Rs4 omtrent 650nm med noe tyngre(fint levelig men litt tungt når man står "timevis" i kø på ringveiene i oslo hver dag.

 

Har forresten liggende en spell ny original luk s4 trykkplate som skal selges hvis det er interresant :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lamell ifra s4/rs4 (bruker den samme) passer og fint på bilen, trykkplaten fra disse er og bolt on på svinghjulet ditt. eneste forskjellen jeg har funnet er at styretappene på svinghjulet er tynnere enn hullene i trykkplaten. Får man laget til noen stål hylser med rett tykkelse er det plug and play og bankers, men kan være det strengt tatt ikke er nødvendig ?

 

S4 trykkplaten skal holde ca 520nm med tilnærmet original pedal og Rs4 omtrent 650nm med noe tyngre(fint levelig men litt tungt når man står "timevis" i kø på ringveiene i oslo hver dag.

 

Har forresten liggende en spell ny original luk s4 trykkplate som skal selges hvis det er interresant :)

 

Interessant! :) Har ikke planer om clutch skifte før det slurer. Så er ikke sikkert jeg trenger. Men om s4 og rs4 passer rett på er jo det fint:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.