skal ut med taktrekket. tips

Anbefalte innlegg

skal ta ut taktrekket i min 80 b3 å lurte på om noen hadde noen tips å komme med. har takluke.

er det noen spesiel måte å gjøre det på ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er solskjermene festet?

hvordan er det festet rundt takluken?

er det ingen som har vært borti dette???????

MVH

 

Tor Ove

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Hadde lekasje i takluka rundt påsketider, og det endte med at jeg tok av hele taktrekket, for å reparere. Jeg begynte foran og gikk bakover.

 

1. Ta av solskjermene. 2 skruere på hvert feste.

2. Skrudde av håndtakene over fram og bakdør.

3. Tok av beskyttelsen rundt A stolpene. Kan sitte litt men ta tak øverst og prøv deg fram. Sitter med metallklips, så de ryker ikke.

4. Tok av lista som er i overkant av frontruta (gummi list), kommer greit til denne etter at A stolpe beskyttelsene er tatt av.

5. Tok av beskyttelsen rundt B-stolpene (husker ikke om det var helt nødvendig. For å få av disse må du begynne helt nederst ved gulvet, ta av gulvlista først, så ser du skruene som skal tas ut.)

6. Rundt takluka er det en plastikkfals som sitter i taktrekket. Denne er festet med metallklips til takluka. Kan sitte litt hardt, men det går greit å løsne den.

6. Ta av beskyttelsen rundt C stolpene. Disse sitter med plasklips, som lett mister festet til dekslene.

7. Har avant, så jeg måtte ta av plastekslet på insiden av bakluka. Siter med klips den og, hvis jeg ikke husker feil.

8 Pass på at du ikke får knekk på taket når du tar det av, ta deg god tid.

 

På avanten gikk det greit å ta taket ut gjennom bakluka. På B3en vet jeg faktisk ikke hvordan en skal få taket ut. Må muligens brette det forsiktig og få det ut gjennom en av dørene.

 

Du bør ha et varmt sted å ha bilen, og la den være skikkelig gjennomvarm, så er sjansen for at plastklips ++ ikke blir ødelagt.

 

Lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for tipsene.

skal ut med det i morgen. men er det noen som vet hvordan det sitter rundt takluka??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

6. Rundt takluka er det en plastikkfals som sitter i taktrekket. Denne er festet med metallklips til takluka. Kan sitte litt hardt, men det går greit å løsne den.

 

takker for tipsene.

skal ut med det i morgen. men er det noen som vet hvordan det sitter rundt takluka??

 

...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ehh vet ikke hva jeg skal si jeg. :full:

vi slutter denne tråden før dette blir for pinlig. : bh :: brick :: oops :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.