#1 Skrevet Februar 12, 2010 Vindusviskerne mine har stoppet midt på ruta. Om jeg slår de på, går de sin vanlige gang over hele ruta, men stopper midt i ruta, istedet for vannrett nede. Hvordan i alle dager kan jeg fikse det? Siden de går hele veien når viskerne går, tenker jeg at det ikke er motoren som er ødelagt, men noe feil med stopperen. Den stopper på samme plass hele tiden. Har prøvd å stoppe bilen med viskerne nede (la viskerne gå, og ta av tenninga når viskerne er nede) for så å slå av viskerne etter at tenningen er av, men de går da opp og stopper midt på ruta når jeg starter igjen. Om jeg stopper viskerne, og prøver å dytte dem ned mens bilen er i gang, tar den bare en runde, før den stopper midt på ruta igjen. Samme om jeg prøver mens bilen er av.. Er en Audi A4 2005 B7 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 13, 2010 Er hanske vanlig på disse at akslingene til viskerarmene irrer slik at de går tregt. På din høres det ut som armen på selve motoren har hoppet over noen step slik at senter posisjonen har flyttet seg.(min har gjort det samme et par ganger) Du kan fikse det ganske enkelt med å løsne mutteren på viskermotoren(du ser den i vannkassa nedenfor viskerarmen på førersiden) og legge ned viskerene igjen med denne løs. Stram igjen og startposisjonen skal være riktig igjen. Om det er irring/korrosjon på akslene som har skapt problemet så vil det nok dukke opp igjen. Løsningen da er å ta ut hele viskermekanismen, demontere, pusse akslinger og smøre opp igjen. Eller evt kjøpe alt nytt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 13, 2010 Takker Espen for godt og utfyllende svar. Skal prøve det ut i morgen, før jeg blir gal av vindusviskere som står i veien den startet med å gå sakte oppover, før den stoppa nesten hel i toppen. Gikk veldig tregt de gangene den flyttet senterposisjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 14, 2010 Høres ut som problemmet som jeg hadde på min Passat 3b. Bare at mine gikk helle tiden, så fikk diagnose at det var relet som var gåen. Ok, det skiftet jeg i rask fart. Men så prøvde jeg puseren, og da oppsto problemmet som du har med dine. Så da fikk jeg beskjed, butt motoren, den er gåen, så etter det var det problemmet borte. Men slik du forklarer det så vet jeg ikke om det hjelper å sett puseren i rett stilliung ved å skru av mutren før man setter på puseren. Da vil jo de gå nedover panseret slik du har forklart her... eller har jeg misforstått? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 14, 2010 Har mye likt problem. Mine går opp og ned som de skal, men når de når endeposisjonen spretter de opp3-4 cm... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 15, 2010 Hans, man justerer akselen til senter/stopp-plassering, og tar ikke løs begge viskerne fysisk, og flytter dem ned. Ergo, man justerer bare punktet hvor viskerne skal stoppe, og ikke selve plasseringen til hvilket punkt viskerne sitter fast i. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...