Problemer ved bytting til orginale xenon lykter på bil som er levert uten.

Anbefalte innlegg

Hei har fått montert orginale xenonlykter på a6en min åsså har det dukket opp noen problemer: bråk :

Problem 1.

Når eg starter bilen så tenner ikke lyktene de bare står og flimrer og blinker må vri lysbryteren på for å få de til å tenne. da lyser de som de skal :)

Problem 2.

den orginale høydejusteringsmotoren beveger seg ikke ved opstart reflektorene står i samme posisjon uansett, har sjekket stikkene som går inn til lyktene, å disse har like mange pinner på orginallyktene som på xenon lyktene, så derfor gikk eg ut fra at styringa av den automatiske lyktejusteringsmotoren lå i selve lykta.? eller tar eg feil må dette ha styring utenom? som det ikke er på min bil : klø :

Alt dette vil jo bli et problem på kommende Eu kontroll, så vis noen har noen tips til hva det kan være eller har vært borti noe lignende så er eg veldig takknemlig for tips:).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikket til regulering har 3poler på xenon og 10poler på din.. Og så må du vell ha automatisk justering som det finnes egne styrenhet for tror jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikket til regulering har 3poler på xenon og 10poler på din.. Og så må du vell ha automatisk justering som det finnes egne styrenhet for tror jeg.

Hmfr.Hva, hvor og pris? vet du?

Takk Sjef;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koster mer enn vil å hive i originallykter.. Hehe.. Tror rundt en 2500kr for styreenhet, stikkene er vell rundt en 50lapp pr.stk, så må det sikkert kodes noe kanskje.. Men vet ikke om du kanskje trenger enda mer enn det som er nevnt over desverre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du nivåsensor foran og bak da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du nivåsensor foran og bak da?

Hehe her er det tydeligt at eg har gjort for dårlig undersøking på forhånd. nei har ikke nivåsensor eller nå vet eg ikke heilt hva det er, men går ut fra at eg ikke har: flau : då får eg kjøpe meg orginal lykter å sette på :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe her er det tydeligt at eg har gjort for dårlig undersøking på forhånd. nei har ikke nivåsensor eller nå vet eg ikke heilt hva det er, men går ut fra at eg ikke har: flau : då får eg kjøpe meg orginal lykter å sette på :o

Ja, er endel mer enn lykter som skal til desverre. Mangler jo masse av ledningsnett til nivå sensorer osv osv når du ikke har xenon orginalt osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har nok ikke aut.høydejustering, men er ikke værre en å justere de til rikig høyde å la det være.

Det med at det flimmrer er pga at du har 9V på dagskjørelys (helt til venstre) og 12V på nærlys (helt til høyre)

På passat kan dette løses ved å klippe en ledning bak sparkedekselet på høyresiden, mulig det er noe lignende på A6'en også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

funksjonsmessig ville nok det fungert helt ok for din del uten nivåsensorer:) men et helvete for alle du møter om du laster litt baki bilen + det er 2 feil på pkk om du ikke har aut. nivåregulering på xenon lys:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For og få automatisk lyktejustering kan du montere dette kittet fra kufatec.de men det vil bare fungere opp mot dine orginale lykter siden det er forskjell på antall kabler til lyktejusteringsmotorene i lyktene...

Du slipper også og legge kabler fram til lyktene siden de orginale ligger bak sparkepanelet på førersiden.

Jeg måtte forlenge litt på kablene til følerene forran og bak, men fikk dette til og fungere fint på min bil :)

Om du da vil ha xenon i lyktene så må du flytte over innmaten / xenon linsene til de gamle lyktene.

For og bli kvitt flimringen må du fjerne den motstanden som er på kjørelysene som nevnt høyere oppe her.

Den er plassert bak sparkepanelet på pasasjersiden. jeg husker ikke hvem farge den har i farten, men trekk ut en og en mens kjørelysene står på og se når de slokner, så setter du bare over en kabel.

Jeg har gjort dette på min A6 4B og det fungerte gull :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For og få automatisk lyktejustering kan du montere dette kittet fra kufatec.de men det vil bare fungere opp mot dine orginale lykter siden det er forskjell på antall kabler til lyktejusteringsmotorene i lyktene...

Du slipper også og legge kabler fram til lyktene siden de orginale ligger bak sparkepanelet på førersiden.

Jeg måtte forlenge litt på kablene til følerene forran og bak, men fikk dette til og fungere fint på min bil :)

Om du da vil ha xenon i lyktene så må du flytte over innmaten / xenon linsene til de gamle lyktene.

For og bli kvitt flimringen må du fjerne den motstanden som er på kjørelysene som nevnt høyere oppe her.

Den er plassert bak sparkepanelet på pasasjersiden. jeg husker ikke hvem farge den har i farten, men trekk ut en og en mens kjørelysene står på og se når de slokner, så setter du bare over en kabel.

Jeg har gjort dette på min A6 4B og det fungerte gull :)

Takker for veldig bra svar: rock :. men eg ser det at dette blir alt for mye arbeid til at eg gidder å stresse : flau : bilen skal selges nå så xenonlyktene får evt følge med så får ny eier evt se på det.

Takk til alle andre og som har skrevet i tråden:)

Orginale lykter ønskes kjøpt:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

funksjonsmessig ville nok det fungert helt ok for din del uten nivåsensorer:) men et helvete for alle du møter om du laster litt baki bilen + det er 2 feil på pkk om du ikke har aut. nivåregulering på xenon lys:)

Men har jo manuell styring av lyktene da, så kan jo bare senke de om en laster for mye baki. er jo ikke noe værre det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En perifer bekjent påstod at myndighetene har sett seg lei på all uvettig lysbruk som har dukket opp i de siste årene, og vil begynne å slå betydelig hardere ned på den slags:

2000 kr i bot - pr lyktenhet om den er uforsvarlig montert, helt feil justert, trafikkfarlig for andre osv, dvs stort sett xenon uten justering/vasking, evt andre typer lykter som de ikke liker, hva nå det måtte være.

2000 kr i bot - pr lyktenhet for å kjøre med manglende hovedlys, feks ene siden helt mørk.

Ved gjentakelse, skulle det vistnok være muligheter for beslaggelse.

Dvs at man får ikke en gang sjanse til å stikke hjem og bytte til de gamle lyktene, vise frem bilen, så bytte tilbake til "hjemmelaget xenon".

Høres helt vilt ut synes jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En perifer bekjent påstod at myndighetene har sett seg lei på all uvettig lysbruk som har dukket opp i de siste årene, og vil begynne å slå betydelig hardere ned på den slags:

2000 kr i bot - pr lyktenhet om den er uforsvarlig montert, helt feil justert, trafikkfarlig for andre osv, dvs stort sett xenon uten justering/vasking, evt andre typer lykter som de ikke liker, hva nå det måtte være.

2000 kr i bot - pr lyktenhet for å kjøre med manglende hovedlys, feks ene siden helt mørk.

Ved gjentakelse, skulle det vistnok være muligheter for beslaggelse.

Dvs at man får ikke en gang sjanse til å stikke hjem og bytte til de gamle lyktene, vise frem bilen, så bytte tilbake til "hjemmelaget xenon".

Høres helt vilt ut synes jeg.

Høres helt villt ut ja, men er passelig lei av alle som har ettermontert xenon der lysene peker til himmels, ser jo absolutt ingenting de neste 60 sekundene etter at bilen har passert...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er jo ikke ettermontert xenon i seg selv... Problemet er JUSTERINGA av lysa....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og når det blir montert xenon i lyker som ikke har klart glass eller linser blir jeg gal..! Det er forjæ()/)!! å møte de! DRIT I DET DERE SOM GJØR DET!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.