#1 Skrevet Februar 14, 2010 Kjøpt dieselbil for første gang og har noen spørsmål. er en 96mod passat med 1z (mener jeg) 90hk tdi gått 254000km. Hvor ofte bør/må glødepluggene byttes? Mener å ha lest at topppakningen på disse kan gå hvis man chipper de. hvor sansynlig er dette? Mange snakker og om dysebytte. hva slags dyser burde man kjøpe da? dette er vel noe som kanskje er slitt etter å ha gått så langt? Har jeg noe å tjene på å ta vekk cat. og erstatte med rør? Hvs slags olje er den "ideelle" til denne type motorer`? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 14, 2010 Hei, hadde en 95 med akkurat samme motor som deg, den var chippet, dyset og passerte 400k sist vår. Jeg byttet glødeplugger før hver vinter, men det var bare for å ha optimal gløding for vinteren. kjøpte biltema plugger jag da, men hadde aldri noen problemer med de. Hadde heller ingen problemer med topppakningen. Hvis du skal kjøpe dyser er det to hovedalternativer. Billige dyser fra kina som gir en liten økning, eller kvalitetsdyser som koster litt, men er verd penga. Jeg skiftet til disse: http://www.idparts.com/catalog/product_info.php?cPath=99&products_id=500 Etter 254k er de nokk litt slitte ja... En ting du må huske, dyser + chip = ny clutch (helst en forsterket en) Når det gjelder cat'n, så har denne en tendens til å sote seg til på diesel, merket en del da jeg fjernet den på audi'en. men tror ikke det er mye å hente på en 1z hvis ikke du tenker ny turbo. hvis du fjerner den ikke bare fjerne innmaten, det kan føre til en jævla ulyd... Jeg sveiste den utenpå en 2,5 downpien så det ser ut som om den er i bruk. Et bra tips til deg, er å rense hele rørsystemet mellom turbo, intercooler og innsug. Er mye drit i det, Ville også fjernet EGR'n så slipper du dette i framtiden. Oljen jeg brukte på passaten var Biltemas helsyntetisk 5w-40. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 14, 2010 Dysespisser kjøper du her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=174425 Prisen og leveringstiden er konkurransedyktig med netthandel fra motsatt side av jorda. Jeg har forsøkt kinadyser en gang og aldri mer. De hadde litt for høyt åpningstrykk men elendig forstøving. Bilen gikk litt dårligere enn med de gamle slitne dysene. Biltema helsyntetisk er helt greit på disse motorene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...