#1 Skrevet Februar 14, 2010 Min Audi 200 2,2Turbo rykker(kutter) når det blir tungt pådrag, i 4 , 5 gir så kutter den, hva kan det komme av, har skiftet fordeler lokk, rotor, plugger, pluggledninger, coilledning. Problemet er når gassen er i bånn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 14, 2010 på hvilket turtall skjer det og hvor mye ladetrykk snakker vi om? Viss du har eliminert alle tenningsdeler så kan det vel hende trykket er for høyt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 14, 2010 på hvilket turtall skjer det og hvor mye ladetrykk snakker vi om? Viss du har eliminert alle tenningsdeler så kan det vel hende trykket er for høyt? Motor er helt original. ikke vært justert på ladetrykk, rykkingen er vel verst på mellom 3-5000 omdreininger. Mitt lokale verksted mente det kunne være for høyt bensintrykk, noe jeg syns hørtes veldig rart ut. Har tenkt på om det kunne være bensintrykks regulatoren, eller bensin dysene, da jeg mangler den skinnen som skal holde bensin dysene på plass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 14, 2010 Motor er helt original. ikke vært justert på ladetrykk, rykkingen er vel verst på mellom 3-5000 omdreininger. Mitt lokale verksted mente det kunne være for høyt bensintrykk, noe jeg syns hørtes veldig rart ut. Har tenkt på om det kunne være bensintrykks regulatoren, eller bensin dysene, da jeg mangler den skinnen som skal holde bensin dysene på plass. Er dette en 2,2 10v eller 20v? Du burde absolutt lese feilkoder. Det er mye som kan forårsake feilen du har. Dersom det er en 10v-turbo hadde jeg begynt med bankesensorer (en sensor på MC/1B/2B, to på MC2), tomgangs- og fullgassbryteren er absolutt lurt å sjekke. Denne listen som holder fast dysene skal ikke være på 10v-turbo, den er kun forbeholdt 2,2 10v sugemotor, om du sjekker ETKA. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 14, 2010 Hvis den kutter på den måten av du omtrent stanger panna i frontruta i høye gir, så kan jeg nesten garantere at den lekker luft. Se om du får opp feilmelding i vagcom på lmm, "limit surpassed" eller noe sånt. Hvis det er luftlekkasje under turbotrykk så vil motorstyringa registrere for mye luftgjennomstrømming i lmm i forhold til hva den skulle hatt, og da kutter den. Motoren går også altfor fett når du har lekasje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 16, 2010 Det er en 10 Ventiler, eneste feilmeldingen jeg har er på bremsene, og det vet jeg hva er, men mener du å få sjekka feilmeldinger på ett verksted? Har lite peiling på dette området selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 16, 2010 Er dette en 2,2 10v eller 20v? Du burde absolutt lese feilkoder. Det er mye som kan forårsake feilen du har. Dersom det er en 10v-turbo hadde jeg begynt med bankesensorer (en sensor på MC/1B/2B, to på MC2), tomgangs- og fullgassbryteren er absolutt lurt å sjekke. Denne listen som holder fast dysene skal ikke være på 10v-turbo, den er kun forbeholdt 2,2 10v sugemotor, om du sjekker ETKA. Ok, det er en 10 ventiler ja, men å sjekke feilmeldinger er vel noe for ett verksted? det er mange som mener det er luft lekkasje, men det klarer ikke jeg og finne ut av, begynner og bli ett lite mysterium, siden verkstedet mener det er for høyt bensin trykk, og motoren drar fint å rent på 1 - 2 - og 3 gir, men på 4 - 5 gir, rykker det nå jævlig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...