Bremse/fjærbeinforskjeller på S4,S6 og S6+ ??

Anbefalte innlegg

Har liggende det jeg tror er 2stk S6+ fjærbein.

Jeg skal nemlig kvitte meg med ufo bremsene i å med det begynner å bli litt krefter i motoren nå.

Det jeg lurer på da er:

-Er det forskjell på S6 og S6+ fjærbein?

-Søkte på bilskilt på S6 og S6+ på mekonomen.no:

Fikk fram samme kalipperne på begge bilene, men skivene var 314mm på S6 og 323mm på S6+.

Det jeg da lurer på er om forskjellen ligger i fjørbeinet? for en eller annen plass er det en forskjell for at det skal passe. Regner med at hvis man har en S6, at man da ikke kan hive på skiver som er så mye større fra en S6+

-Prisen på S6 kalipperene er 1820kr hos mekonomen.

Noen som vet om noen plasser det er billigere? (Har vel også 20% rabatt der pga bergen gatebilklubb medlem)

-Passer fjærene og demperne som jeg har nå i ufo fjærbeinet over på S6 fjærbeinet? har 1år gamle weitec fjærer og dempere kjøpt fra senk.no

mvh

Lasse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellen er carrier'n eller braketten til calipern.. Fjørbeina på S6 og S6+ er like.. Kun skiva og braketten som er forskjell på bremsene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki. fulgte ikke med noen brakkert på fjørbeina eg kjøpte. dette får man vel ikke med kalipperne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

heisann. jeg har s6+ på min og der er skiva 323 mm stor. og tror muligens det er de to øverste på bildet Mr.Bruer mener

Bilde0011.jpg

du ser den som er midten mellom klossene liksom. tror muligens den bygger litt lengre ut enn på vanlig s6 for å få plass til skiva. men det er ikkenoe jeg skal si med 100% sikkerthet

attachment.php?attachmentid=126349&d=124

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for bilder Lars Robert :-)

aha. så kalipperne står plassert likt også. bare skivene som bygger mere inni kalipperne på S6+ i forhold til S6.

Hva syntes du om disse kalipperne da? er det gode bremser?

Med 323mm regner jeg med at man ikke får på 16" vinterfelger (org. felger)?

Får man plass til 16" felger på 314mm skivene med hp2 kalipper?

Og noen som vet om eg må ha nye fjærer og dempere på S6+ fjærbeina?

NBS støtdempere: Sachs 01482 på både S6 97mod og S4 92mod.

NBS Senkefjærer: Weitec hadde ikke til S6 97, kun eibach 01486 på både S6 97mod og S4 92mod.

Noen som kan bekrefte at de passer overrens? (for mitt øyemål ser dem make ut, men har ikke fått målt noe enda.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig å kunne hjelpe :D

det fungerer veldig bra synes jeg. var god forskjell på ufo og disse :D har ikke prøvd dem på bane enda men de har funket til aktiv kjøring på natterstid ;)

16" går på vinter det. jeg kjører med disse på vintern. og jeg måtte avbalansere felgene på nytt fordi lodda som man klistrer på innvendig tok i klossene, nå bygger yellowstuff mer enn org tror jeg. men uansett så er det bare å flytte loddene noen mm mot midten.

DSC_0006_1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlige S6 fjører passer på + bein.. Og det er de to øverste på bildet som utgjør forskjellen, som gjør at calipern er litt lengre ut fra senter av navet så du får på større skive..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal jeg gå for 323mm skiver. :-) og S6+ kalippere.

1456kr per kalipper forran er vel egentli ikke så gale.

Ka skiver kjører du med Lars?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte org. koster 2382 kr for 2 stk. har kjørt i noen mnder med de og de ser fortsatt nye ut ;) er jo lakka med no saker så de skal holde seg sølvfarga der klossene ikke tar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlige S6 fjører passer på + bein.. Og det er de to øverste på bildet som utgjør forskjellen, som gjør at calipern er litt lengre ut fra senter av navet så du får på større skive..

Er S4 fjører eg har... men har oppdatert en av mine tidligere tråder lengre oppe etter research på nbs. men om noen kan bekrefte dette er det flott :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vel ikke et bilde av 16" felgene med disse skivene på innsiden? :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vel ikke et bilde av 16" felgene med disse skivene på innsiden? :-)

er ganske veldig sikker på at dempere og fjærer skal gå overens med de nye fjærbeina dine...

Er du i tvil om felgene dine så kan du jo ta med deg et hjul utom meg en dag og prøve over bremsene eg har.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt S6+ bremsecalippere, og alle bolter og slanger og rør nytt. Goodridge slanger.

S6+ fjørbeina har jeg fått glassblåst og zink syre badet, og malt opp med hammerlakk.

Det jeg nå lurer på er hva klosser og skiver som anbefales? (til en grei penge)

Faktisk kostet A8 (S6+ er samme dim) skivene 1400kr hos møller. Men ønsker helst noen slottede skiver. kan være borret også, men da vil eg ikke ha gjennomborrede, da de har en tendens til å sprekke.

Forslag til merke og evt kor jeg får kjøpt?

Syns det er litt tricky å få tak i 323 x 30 x 59,5

Når det gjelder klosser, har jeg vurdert litt "ferodo"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.