Anbefalte innlegg

Hei.

Lurte på om noen på forumet har kjennskap til noen av disse alarmene?

Hadde jo vært litt mer artig med en av enn disse, enn stantard alarmene, selvom de ikke er FG godkjente.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg monterte noe lignende på en nissan 100nx for en del år siden. Funka veldig greit. Var fint å ha varm bil om morgenen når d skulle ut. Bare å starte når du står opp! ;) Dette settet hadde en sikkerhets greie som gjorde det så og si umulig og starte bilen i gir. Dette gikk ikke bare på håndbrekket, men du måtte stoppe bilen på en spesiell måte for å få lov å starte den igjenn.

Jeg har enda ikke funnet ett tilsvarende sett som har denne sikkerheten med tanke på manuell gir. Veldig mange er kun for automat. hvordan de du har linket til er jeg usikker på. Kanskje det Viper settet har. Står det har en start failsafe. Litt usikker på hva det er.

Har du startsperre så er det litt mer komplisert å installere, men på den bilen jeg installerte det på hvor det ikke var det så var det ikke så veldig vanskelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekka en del rundt det og skal ikke være noe problem og få til manuell kasse og. Monterte du det selv? Grei jobb? (er ikke så veldig kompetent på bil elektro) Noen firmaer i Norge som driver med dette, eller bestilte du på nett? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg monterte selv ja. Har ikke så veldig peiling på bilelektrisk, men vet nå litt. Så det var ikke så veldig vanskelig. Det vanskeligste var vel å få tenningen og slikt til å bli riktig.

Å få montert på manuelle biler er ingen problem. Problemet er om det er mulig å starte med bilen i gir. Som regel så er eneste "sikringen" som du skal montere er en føler til håndbrekksignal. Men hva hvis du da har gått fra bilen i gir med håndbreket nede?

Den jeg hadde så måtte jeg holde inne en knapp før jeg skrudde av tenningen. Så kunne jeg skru av tenningen og bilen fortsatte å svive. Så måtte jeg gå ut av bilen og stoppe og låse fra fjernkontroll. Først da kunne jeg starte bilen fra fjernkontroll etterpå. Hvis jeg åpnet noen av dørene så ble fjernstart deaktivert, da jeg i teorien kunne ha satt bilen i gir.

Dette systemet funket veldig bra, men jeg har ikke funnet ett lignende sett noen plass. Det var noe billig greier jeg kjøpte på QXL for mange år siden...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Takk for svaret. Synes det er rart at ikke det er mer interesse for noe sånt, virker jo helt sjef. :)

Det sikkerhetssystemet du beskriver virker ganske smart, i tillfelle man er superstressa en dag kan det sikkert være fort gjort og drite seg ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

opp igjen..

Ingen som har lekt med tanken.. : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, men virker som det er ganske tekniskkrevende når man har startsperre

Har hørt at denne fjernes ved chipping, men vet ikke sikkert.

Også hørt at man kan ta ''chippen'' inni reservenøkkelen å plassere ved sidna tenningslåsen for å fjernestartsperra.

Skulle ønske det var mer info rundt dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sendt mail til en norsk levrandør, venter i spenning :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen. Da har jeg fått svar, sjekka også litt rundt på nett og fant ut man kunne få den ene her til ca halvparten av det norske stedet.

Produkt informasjon

OBS! Denne modulen trengs bare om du har en alarm med fjernstarts funksjon, og bilen har startsperre/immobilizer.

Bypassmodulen brukes som en komplement til bilalarm for biler med startsperre.

Med hjelp av at en ekstranøkkel til bilen plasseres i denne modulen, og at modulen kobles til bilen kan den fjernstartes. Man opprettholder forsatt startsperre funksjonen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Gammel tråd, men aktuelt tema i disse kalde tider.

Har dere link til brukbare fjernstartløsninger?

Gjerne for bruk via iPhone / Android apps?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.