Dårlige lys (Bi-xenon) Allroad 07

Anbefalte innlegg

Hadde ettermonterte xenon (VVME 35W i fjernlys) på forrige allroaden eg hadde, denne hadde mykje bedre lys enn den nye med Bi-xenon. Det er som dag og natt. Er det andre her som har erfart at disse er svake? Er det mulig å kun bytte pærene til uorginale?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan kjøpe nye pærer ja. Regner med de du monterte på den forrige allroaden var 6000k. Originalt er 4300k. Så kan virke svakere, da 6000k gir et litt mer hvitt/blått lys.

LINK TIL EKSEMPEL PÅ NY PÆRE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I den forrige var det org xenon i nær (4300) og eg monterte 35W 4300K i fjærnlys...

Er de orginale muligens mindre enn 35W?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du hadde vel halogen i fjærnlyset?

Isåfall så er 55w originalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bi'xenon lamper har vel somregel halogen i fjærnlysreflektoren, men nærlyset "vippes" opp slik at det blir høyere når man skrur p åfjærnlys..

Er ikke værre enn å skru på fjærnlys å gå forran bilen å se så ser du det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen andre som har dette problemet? Merker det no når høsten og regnet er kommet igjen at det er skamdårlig lys.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke imponert over lyset i min heller, men skamdårlig er vel å ta i?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke imponert over lyset i min heller, men skamdårlig er vel å ta i?

Eg syns det er skremmende dårlig eg i forhold til det lyset som var på gamle allroaden. Org. xenon i nærlys og VVme kit 35W i fjernlys.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk også på at xenon-pærer kan tape seg med årene.

Kittet fra vvme er jo eske nytt da det ble montert iforhold til org bi-xenon pæra. Veit om mange som kjøper både nye xenonpærer og ballaster og får en enorm forskjell :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler det samme på min, hadde orginal xenon + ettermontert 50w xenonkitt i fjernlyset på forrige a3'en.. Nye a3'en har orginal bi-xenon og det lyser mye svakere enn det gamle..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men igjen, har den nye bilen egen reflektor for fjærnlys MED egen xenon pære? Eller er det halogen fjærnlys + at nærlyset vippes opp???

Ikke så rart det blir forskjell da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men igjen, har den nye bilen egen reflektor for fjærnlys MED egen xenon pære? Eller er det halogen fjærnlys + at nærlyset vippes opp???

Ikke så rart det blir forskjell da..

Den har ei D2s pære, og ved fjærnlys vipper det opp et "skjold".. Ingen Halogenpære til fjærnlys..

Har skifta xenonpærene i dag, var merkbar forskjell, men er langt fra bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.