#1 Skrevet Februar 15, 2010 Tenkte jeg, egentlig mest for morroskyld skal kjøpe en innsatsfilter av type K&N. Vil jeg merke noen forskjell eller er det egentlig tull? Bilen er av type Passat 2.0 TDI. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 15, 2010 Jeg bytta på min 1.9 tdi. Merka ikke noe forskjell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 15, 2010 Jeg har også prøvd på min 1,9tdi. Merker ikke en dritt forskjell. Spar pengene er mitt råd, har byttet tilbake til originalfilteret. Kan ha litt mer for seg i en med bensin-turbo muligens. Med åpent filter vil man i alle fall kunne høre waste-gaten bedre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 15, 2010 Hold deg unna k&n filter og lignende på tdi'er, da oljen fra filteret legger seg på MAF sensoren og ødelegger denne. Ødelagt MAF fører til reduser ytelse og økt forbruk.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 15, 2010 Ja, hold deg unna om du ikke er harry og er ute ettet mere rånete lyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 15, 2010 Ja, hold deg unna om du ikke er harry og er ute ettet mere rånete lyd. man får da ikke akkuratt rånete lyd av et innsatsfilter vel Glenn hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 15, 2010 man får da ikke akkuratt rånete lyd av et innsatsfilter vel Glenn hehe Nei, kanskje ikke:) Men uansett, så er det ikke noe vits i, det orginale funker bedre på disse nye tdiene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 15, 2010 Min erfaring med K&N innsatsfilter på 1.9tdi 105hk er at det kan ha en viss effekt på motor med chip el.lign. Har nok lite for seg på standard motor. Jeg vet at powerbox ikke er det grommeste, men det satt på den forrige bilen jeg overtok. Denne kunne justeres i 6 trinn. Med org luftfilter gikk bilen best på trinn 5. Trinn 6 medførte svart røyk og dårligere drag. Med K&N innsatsfilter gikk bilen bedre, og powerbox`en kunne justeres til trinn 6 for "max" effekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 16, 2010 Her var folket samstemte. Så da dropper jeg K&N filter gitt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 16, 2010 (endret) Det er en fornuftig vurdering, alle typer oljefilter som k&n filter er bannlyst på tdi'er. Noen som har mye peiling på dette er guruene på: http://forums.tdiclub.com/ De har testet og funnet ut at oljefilter slipper igjennom mindre luft enn et standardfilter (grunnet mindre overflate), har større masker som slipper igjennom fint støv, og dreper MAF'en, slik at etter et par sesonger har du en slapp bil som drikker godt. Et godt tips er å holde lyftfilterboksen og silen ren... Ver også flink med å bytte filter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...