#1 Skrevet Februar 15, 2010 Hei der ute. Noen med god peiling på forgassere til classic audi? Har forstått det slik at solex 2B2 satt originalt på audi 80 med 85 hk. Satt denne motoren i audi 80 GLE? evnt hvilke andre classic audi/vw ble levert med solex 2B2 originalt? Var dette en to ports forgasser, eller en port? Hvis det var to port, var det vel spesielt innsug også(2 ports innsug) hva var evnt "betegnelsen" på dette innsuget. På min 1974 audi 80 GT vet jeg at det sitter en 2 ports forgasser. jeg har aldri hatt av forgasseeren, og vet defor ikke hvilket merke og type den er. Noen som vet? evnt hvilke modeller denne gasseren ble levert til? hvilke andre forgassere var det på audi 80 fra 1977-86, og når kom den med "elektrisk" styrt gasser. takk så langt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 15, 2010 ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 15, 2010 Solex 2B2 er en to-porter ja, og har et eget innsug ja. Tror denne kun ble levert på 85 hesteren i type 82. Type 81 har andre gassere med mere krimskrams og vakuum slanger. 80 GT har en annen gasser nemlig 35/40 DIDTA fallstrøm-registerforgasser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 15, 2010 Trodde den het pierburg eller zenith 2b2 eller 2b5. Min mor hadde en -81 audi 80 1,6 formel e 85 hk med slik forgasser. Den satt også på endel eldre audi 100 har jeg blitt fortalt. Brukte gasseren fra den formel e bilen med andre dyser ifm trim av en -86 golf med 90 hk (gu-motor). Brukte da innsuget som satt på den golfmotoren og byttet bare gummi-membranen som satt på innsuget. Den bremset 128 hk etterpå med porta topp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 16, 2010 hei igjen, og takk for svar. vil et vilket som helst 2 ports innsug passe på 2B2? hvor stor er dysene? er 32/36 eller tilsvarende. på 80 GTen, hva betyr 35/40 DIDTA, fallstrøm, register forgasser? 35/40 er jo dyse "størrelse", men hva betyr resten? da gasseren på min 80 GT ikke virker på andre trinnet, tenkte jeg å sette på en weber 32/36, (helt ny gasser) som jeg har. Denne vil jo da være noe mindre en org. gasseren. Men tror ikke det spiller så stor rolle. Hvis jeg da skal overhale original gasser, hvem gjør slikt, og priser? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 16, 2010 hei igjen, og takk for svar. vil et vilket som helst 2 ports innsug passe på 2B2? hvor stor er dysene? er 32/36 eller tilsvarende. på 80 GTen, hva betyr 35/40 DIDTA, fallstrøm, register forgasser? 35/40 er jo dyse "størrelse", men hva betyr resten? da gasseren på min 80 GT ikke virker på andre trinnet, tenkte jeg å sette på en weber 32/36, (helt ny gasser) som jeg har. Denne vil jo da være noe mindre en org. gasseren. Men tror ikke det spiller så stor rolle. Hvis jeg da skal overhale original gasser, hvem gjør slikt, og priser? Weber 32/36 er mer enn stor nok til din motor. Dysene til denne fås kjøpt løst og skiftes ut etter behov. Kjenner ikke til Pierburg/Zenith/Solex 2B2, men tviler på at det er større venturi i disse enn i f.eks. Weber 32/36 DG(A/E)V som har venturi på 26/27. Bruk derfor den Weberen du har 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 16, 2010 hvis jeg skal bytte ut original en ports innsug, med et to ports innsug, hvilket vil passe på min 1977 audi 80 uten for mye ombygg? hva med et til golf? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 16, 2010 Har du innsug med påskrudd gummipakning for feste til forgasseren? Om du tar av gummipakningen er gjerne hullet under en del større enn løpet i forgasseren? Du kan da frese ut stort nok hull slik at Weberen passer. Litt mer info i linken, er med originalt innsug fra Audi 80 med forgasser (Keihin). http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=1023907post1023907 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 16, 2010 hei igjen dette var bra. du har ikke tilfeldigvis denne adapter plata liggende, eller tilsvarende, slik at du kunne tegne den av på en pappskive og sendt til meg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 18, 2010 hei igjendette var bra. du har ikke tilfeldigvis denne adapter plata liggende, eller tilsvarende, slik at du kunne tegne den av på en pappskive og sendt til meg? Står montert akkurat nå, man nok ta noen mål. Om den passer kommer an på hvilket innsug du har (delenummer). Sjekk dette først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 8, 2010 Hurra! har fått tak i en original forgasser til min audi 80 GT. Tror en original slik må være skjelden. Vet ikke om den ble levert på noen annen type bil. Fant min i Beirut, Libanon av alle plasser. han har også en 2b2 forgasser hvis noen trenger. Er vel også ganske så skjelden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...