AAN holder igjen trykket mellom girskift, dør ut ved clutching

Anbefalte innlegg

Har to problemer med bilen som jeg ikke klarer å finne ut av, og jeg begynner snart å gå tom for gode ideer.. Bilen er en s6 2,2.

Tar den første feilen som har vært tilstede så lenge jeg har hatt bilen, og som jeg ikke tror har noe å gjøre med oppgraderinger av motor.

Under kjøring når clutchen blir trykket inn så detter turtallet til nærmest null før motoren ruser seg opp til 1500 omdr for deretter å stabilisere seg, men som oftest dør den bare ut noe som er utrolig irriterende ved veikryss ol.

Det merkelige er at når jeg drar ut kontakten til tomgangreg. så er problemet ikke eksisterende.

I forbindelse med dette har jeg skiftet til en helt ny tomgangsreg, org bosch lambda, tempføler i bakkant av motor, ventilen og y stykket som står under innsuget i forbindelse med evap, forge resirsk ventil.

Så over til neste:o

Overhalte motoren i jula og monterte 420 kit bestående av k26/27, 468cc dyser, grenrør, 3 bars map, 3” eksos, 1,9 bars wg fjær.

Problemet der er at bilen tar en seg laang pause og butter noe voldsomt mellom hvert girskift før trykket plutselig kommer. Akkurat som om bilen holder igjen. Hva kan forårsake dette?

Har skiftet til coilkit fra efiexpress grunnet dårlige POS, så har delvis utelukket coil problematikken, monterte en annen lmm men ingen forskjell, nye fr5dp plugger.

Kan n75 forårsake dette?

Kjører med org bensinpumpe, kan det være at den ikke leverer nok?

takknemlig for tips

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, jeg holder en knapp på bensinpumpen, men det billigste er nok å prøve med en manuell boostcontroller først, hva for ett trykk får du når n75 styrer ladetrykket? og hvor mye er "maks" på programmet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vell ikke tomgangsregulatoren (visst bilen har det?) som er litt sliten..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er resirkventilen vært byttet på denne? hvis ikke kan den orginale plast ventilen være ødelagt. Da stopper bilen fort slik i veikryss å slike ting. Når du skal fri den ut bare dauer den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har skiftet til en forge resirk, og tomgangsregulatoren er helt ny som skrevet lenger oppe.

Men skjønner ikke hvorfor bilen ikke viser antydning til å dø ut når tomgangreg er utkoblet, feilen burde vel være tilstede uansett? Med mindre det er noe i forbindelse med regulatoren som ikke virker optimalt.

Kan virke på en måte som om regulatoren ikke åpner fort nok når man clutcher..

Blir litt nykkete å kjøre når man går av gassen når den er utkoblet, men det er jo normalt, så hadde jo helst sett at den kan være tilkoblet.

Programmet har en maks på 2.0bar. Har ikke blitt å montere egen ladetrykksmåler da bilen ikke har vært i bruk, men det i tillegg til bredbåndslambda kommer så fort jeg får bedre tid.

Mellom girskiftene når problemet oppstår så holder han alltid igjen på 1,3 barA(kjørekomputeren) før han hopper opp til 2,5 og bilen går som et skudd. Skjer kun fra 3.gir og oppover.

Kjøpt en walbro 255 fra en her på forumet, den blir skiftet med en gang jeg har den i hus.

Må vel gå til innkjøp av MBC også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du lest feilkoder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sier:

Problemet der er at bilen tar en seg laang pause og butter noe voldsomt mellom hvert girskift før trykket plutselig kommer. Akkurat som om bilen holder igjen. Hva kan forårsake dette?

Jeg hadda akkurat samme symptomer. Leste av feilkoder og hallgiver ga feilmelding. Byttet den og alt var normalt igjen.

Trodde ved gåen hallgiver at motor ikke vil gå i det heletatt, men tydlighvis så funket det sånn delvis. Fikk høre den gikk i en form for nødprogrm.

Bare et tips ihvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg har funnet feilen på hvorfor bilen kveles ved clutching..

Har lest av feilkoder flere ganger, har ikke fått opp noe tidligere.

På siste avlesning derimot fikk jeg opp en feilkode på tps, denne har jeg ikke sett tidligere og den kommer ikke opp ved hver avlesning.

Er denne defekt vil ikke bilen få riktig signal om posisjon på spjeldet, dette vil resultere i at tomgangsreg ikke åpner på rett tidspunkt, ergo når spjeldet lukkes, og bilen vil kveles..

høres riktig ut i mitt hode:)

Men vil feilkode på tps kun oppstå når selve sensoren er defekt, eller kan det komme hvis det ikke er riktig justert?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du kun har tenning på når du leser av feilkoder tror jeg denne slår ut, hvis du har gjort det så slett den å se om den fortsatt kommer når bilen står på tomgang.

Det er uansett en begrenset levetid på disse her så kan være lurt å bytte uansett. Den skal justeres så du akkurat hører klikket når spjeldet lukker seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du kun har tenning på når du leser av feilkoder tror jeg denne slår ut, hvis du har gjort det så slett den å se om den fortsatt kommer når bilen står på tomgang.

Det er uansett en begrenset levetid på disse her så kan være lurt å bytte uansett. Den skal justeres så du akkurat hører klikket når spjeldet lukker seg.

Feilkoden fikk jeg med bilen på tomgang. Har justert den sensoren slik du beskriver, så den er nok defekt. Ser ut til at man får den for halve prisen fra nbd.no kontra mekonomen, bilxtra osv

Trykktestet systemet idag, ikke rart bilen bruker tid på å bygge opp trykk. Fant en relativt heftig lekkasje på intercooleren. Nå har fruen fått hjem en stk glad mann:p

Nå er det bare å få tak i deler..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvordan gikk det med tomgangsproblemet? og den tempføleren du byttet, er det den bak på toppen eller på plastrøret, kjøpte du den hos møller og hva var prisen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor sitter luftfilteret ditt?

og hvor stort maf hus har du?

Tror jeg vet feilen for har hatt samme på min bil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet tempføleren som står i bakkant av toppen. Delenr 035919369M, står oppført som termobryter i etka. Den fikk jeg fra autohaus, så hvor mye møller skal ha vet jeg ikke, men den kan ikke være dyr.

Har nå skiftet til en større bensinpumpe i tillegg til IC i alu fra s4.

Trykktestet systemet og det er potte tett, men er fortsatt ikke kvitt den pausen trykket tar seg mellom giring..: rolleyes Neste på lista blir vel en manuell boost kontroller, men skal først teste med en annen n75 ventil. Begynner å bli litt oppgitt her, men ser lyst på det, hele motorommet er snart nytt:p

Skiftet til en ny TPS igår og bilen ble bedre, men er fortsatt plaget med at det dør ut til tider..

Christian: har du en løsning her hadde jeg vært takknemlig

Filteret er plassert rett på øversiden av oljekjøleren, kjører med org maf hus. Har en i 4", men den var litt knotete å plassere så jeg droppet det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om kittet ditt skal ha 4" maf hus må du bruke det.

Problemet med bilen kveler seg tror jeg er at det blir turbulens inne imaf hus.

For har filteret mitt på samme sted omtrent.

Det jeg gjorde var å montere en alu plate foran filteret slik at lufta ikke kommer rett mot filter

Etter jeg gjorde det sluttet bilen og stoppe i tide og utide.

Ble og kvitt den lugginga jeg hadde på pen kjøring noen ganger.

Anbefaler deg og kjøre med en manuell boost kontroller og ikke N75

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.