Temp. på A3, sjeldent 90c*?

Anbefalte innlegg

Mulig dette nå skal være sånn, men jeg har lagt merke til at temperaturen veldig sjeldent legger seg på 90c? Er ikke dette arbeids temp.?

 

En kamerat av meg sin tidligere arbeidskolega sin A3 var også slik, bare enda værre (lavere temp.) ifølge han-

 

Vanlig temp. på min er 75-85c ca. tipper jeg.

 

Noen som har noen innslag på dette? : rolleyes

 

Takker for eventuelle svar! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig dette nå skal være sånn, men jeg har lagt merke til at temperaturen veldig sjeldent legger seg på 90c? Er ikke dette arbeids temp.?

 

En kamerat av meg sin tidligere arbeidskolega sin A3 var også slik, bare enda værre (lavere temp.) ifølge han-

 

Vanlig temp. på min er 75-85c ca. tipper jeg.

 

Noen som har noen innslag på dette? : rolleyes

 

Takker for eventuelle svar! :)

Min er alltid 90* :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig, for jeg mener det er dette som er normalt.

 

Ute og kjørte med A6'en til far, så la den også seg på 90 grader etterhvert.

 

Ofte at den nærmer seg/er på 90 ved kø/sakte kjøring, eller står stille (ikke alltid da heller).

 

Kan det være noe galt med temp. føler? Eller..kjøler den for bra?

 

Bra den no skal på service snart.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er alltid 90* :D

 

Min også!

 

Men har byttet termostaten. Kommer tempen opp i 90* hvis du lar bilen stå og gå på tomgang en stund? (slå av klimaen, for ellers stopper aldri viftene). Det samme skal skje i oppoverbakker med litt belastning på motoren. Prøv også om temperaturen detter hvis du kjører ned en lang bakke uten belastning på motoren.

 

Hvis dette skjer kan det godt være at du må bytte termostaten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min også!

 

Men har byttet termostaten. Kommer tempen opp i 90* hvis du lar bilen stå og gå på tomgang en stund? (slå av klimaen, for ellers stopper aldri viftene). Det samme skal skje i oppoverbakker med litt belastning på motoren. Prøv også om temperaturen detter hvis du kjører ned en lang bakke uten belastning på motoren.

 

Hvis dette skjer kan det godt være at du må bytte termostaten.

Har glemt å sjekke dette hver gang, skal huske på det til neste gang!

 

For bra kjøling ville vært veldig snodig.. :jegerdum::P skylde på "sinnsyk i gjerningsøyeblikket"..

 

Da tester jeg ut dette, og gir en tilbakemelding på verksted når den skal inn til service, om dette viser seg å være korrekt.

 

Takk nok en gang Kenneth! :tilber::)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Takk nok en gang Kenneth!

 

Ser ut som de samme feilene følger etter oss begge : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.