Termostat A8 1997 2,8 Quattro

Anbefalte innlegg

Er det mye arbeid og bytte termostaten på denne bilen

lurer på om jeg skal gjøre det selv eller sette den på verksted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow , får håpe jeg finner et verksted som gidder og gjøre dette uten

og ta av reimen , for den er nettop byttet.

 

Dette orker ikke jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde dette på caben min for noen år siden. (2,8 V6, motorkode AAH) Fant ut at det var helt håpløst å lirke vekk det termostathuset og få det tilbake over termostaten igjen uten at den falt ut av sporet sitt. Vi hektet av registeremmen og merket av hvor den skulle sitte med blanco (merker på kamhjulene og reima) og spente fast veiv-hjulet så ingenting flyttet seg.

 

Da gikk det forsåvidt greit, men det er en skikkelig drittjobb. Vi var 2 mann og det tok oss ca 4 timer mener jeg å huske. Dette var da første gangen vi gjorde dette og hadde ingen slik faq som er postete her å lese gjennom på forhånd. Ufaglært etter "learning by doing"-prinsippet.:D

 

Dette er en kostbar jobb å sette bort ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Guiden på Nordicaudi er fin, det funker selv om det ikke akkurat er romslig. Moralen er å alltid bytte termostat når man har av registerremmen uansett. Skiftes den sammen med registerrem er det lite sannsynlig at den rekker å gå i stykker før neste skifte.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og fatter fulgte oppskriften på NordicAudi på hans 2.6 V6. Vi brukte ca 30min på å få den ut. Syns det gikk veldig greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare et lite tillegg: På caben (80-kaross.) er det vesentlig trangere enn på 100/A6/A8. Vi måtte også fjerne kassen til viftene på basksiden av radiatoren for å i dte hele tatt komme til vifteremdekslene. Jeg husker ikke hvorvidt AC-pumpen med rør til dette også var med på å lage baluba, men at det er trangt og jævlig med en V6'er i 80'ens motorrom kan jeg skrive under på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.