Anbefalte innlegg

Har noen erfaringer med denne: http://www.biltema.no/Bil---MC/Biltilbehor/Bilelektrisk/12-volt/Bilbatteribeskytter/

Jeg monterer noen skjermer permanent i bilen, og det er jo mildt sagt håpløst å finne stryrestrøm som går på tenningen i A6'en....

Så jeg lurer på å koble skjermene rett på kablene til sigarettenneren i midtkonsollen, men er litt bekymret for tapping av batteriet siden det er noen lys (sikkert LED) i begge skjermene som står på sålenge de har strøm, og jeg jobber i Nordsjøen slik at bilen kan bli stående inntil 3 uker uten bruk...

Tenkte denne dingsen måtte være en enkel forsikring dersom den funker?

Planen er da å lodde meg rett inn i denne med ledningene fra skjermene, og koble de til kablene til sigarettenneren slik at alt blir skjult.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke hente styrestrøm i fra cdspilleren da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke hente styrestrøm i fra cdspilleren da?

Nei, den har alltid strøm, akkurat som AMI'en.... Den er nok aktivert av fiberen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ami, fiber ??

Det ligger styrestrøm fra tenningen bak spilleren, uansett hvordan du har kobla det opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ami, fiber ??

Det ligger styrestrøm fra tenningen bak spilleren, uansett hvordan du har kobla det opp.

Dette er en 2006 modell Audi A6, med MMI istedet for en tradisjonell cd/radio, alt er integrert i bilen, og knyttes sammen med fiberoptikk som kommunikasjon.

Jeg har en cd-veksler i hanskerommet, inn i denne er det fiber inn og ut samt 3 ledninger, den ene er jord, de to andre har strøm med tenning av OG med tenning på.

Ved siden av veksleren ligger AMI (iPod-adapter, original) den har 4 ledninger inn+ fiber inn og ut, og det samme gjelder for de ledningene, alltid strøm.

Så nei, det er ikke styrestrøm uansett, den tid ser ut til å være forbi...

Jeg har målt på alle mulige ledninger som er fornuftig å komme til, og har ikke funnet en eneste en som får strøm ved tenning....

Ikke engang i sikringholderne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig.

Nyere bil en jeg først trodde mao.

Uansett så har du klemme 15(tenningsstrøm) mange steder i bilen din, men problemet kan være å finne ut hvor uten å ha et koblingsskjema

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig.

Nyere bil en jeg først trodde mao.

Uansett så har du klemme 15(tenningsstrøm) mange steder i bilen din, men problemet kan være å finne ut hvor uten å ha et koblingsskjema

Hvis noen kan fortelle meg hvor så er jeg svært takknemlig!

Forresten noen som vet om det går an å finne koblingskjema i Elsawin? En jeg kjenner har det, men han sier han ikke finner koblingsjemaene, bare en slags oversikt over komponenter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noen kan fortelle meg hvor så er jeg svært takknemlig!

Forresten noen som vet om det går an å finne koblingskjema i Elsawin? En jeg kjenner har det, men han sier han ikke finner koblingsjemaene, bare en slags oversikt over komponenter?

Ligger koblingskjema i ELSAwin ja. men spørs bare hvilken type han har da.

Noe pirat greier går jeg utifra?

Kan se om jeg får tid å sjekke skjema for deg i morgen, men kan ikke love noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen erfaringer med denne: http://www.biltema.no/Bil---MC/Biltilbehor/Bilelektrisk/12-volt/Bilbatteribeskytter/

Jeg monterer noen skjermer permanent i bilen, og det er jo mildt sagt håpløst å finne stryrestrøm som går på tenningen i A6'en....

Så jeg lurer på å koble skjermene rett på kablene til sigarettenneren i midtkonsollen, men er litt bekymret for tapping av batteriet siden det er noen lys (sikkert LED) i begge skjermene som står på sålenge de har strøm, og jeg jobber i Nordsjøen slik at bilen kan bli stående inntil 3 uker uten bruk...

Planen er da å lodde meg rett inn i denne med ledningene fra skjermene, og koble de til kablene til sigarettenneren slik at alt blir skjult.

Jeg har hatt denne på en kjøleboks på ferietur. Kjøleboksen ble slått av etter ca 3 kvarter etter motoren var stoppet. Så hadde massevis med strøm til start ja ;)

Syntes egentlig den var alt for lite tolerant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Jeg har ettermontert subb i min a6 2007 mod med mmi.

Fant styrestrømm i en av ledningene på høyre side bak. Kan ta bilde av det om du ønsker det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger koblingskjema i ELSAwin ja. men spørs bare hvilken type han har da.

Noe pirat greier går jeg utifra?

Kan se om jeg får tid å sjekke skjema for deg i morgen, men kan ikke love noe.

Det hadde vært kjempefint :)

Takk for tipset Kim, men vil prøve å se om jeg finner noe som jeg slipper å løfte teppene for å få tilgang til først...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kobla mine skjermer i forrige allroaden inn på sigarettenneren i baksetene som du hadde tenkt. Det gikk heilt fint. Lurer på å gjøre det samme på den nye 07 mod, veit du korleis ein kan ta "panelet" som sigarettenneren sitter i ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kobla mine skjermer i forrige allroaden inn på sigarettenneren i baksetene som du hadde tenkt. Det gikk heilt fint. Lurer på å gjøre det samme på den nye 07 mod, veit du korleis ein kan ta "panelet" som sigarettenneren sitter i ut?

Du drar bare ut luftdysene som sitter rett over med en krok.

Du må bruke litt mer krefter enn det som virker fornuftig, men det er måten å gjøre det på :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ehh, fiberoptikk leder vell ikke strøm? bare hidden...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du drar bare ut luftdysene som sitter rett over med en krok.

Du må bruke litt mer krefter enn det som virker fornuftig, men det er måten å gjøre det på :D

Det var i grunn det eg trudde og, men når eg prøvde blei eg redd for å slite det i filler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ehh, fiberoptikk leder vell ikke strøm? bare hidden...

Stemmer det, men teorien min (jeg vet ikke) er at alt står i standby med konstant strøm helt til tenningen slås på, og ecu starter opp komponentene via fiberen.

Det er vel det som er Can-bus, om jeg har forstått dette riktig?

Er ikke lett for en som er vant med forgassere og fordelere dette gitt:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.