#1 Skrevet Februar 16, 2010 Noen som vet hvilke girkasser som er bolt on i en 1991 mod Audi 80 2.0 16vt Quattro? Kan jeg f.eks bruke kassa fra en 5 trinns s2 eller s4? Er mest ønskelig med 6 trinns, men dette er både arbeidsomt og dyrt etter som jeg har skjønt..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 16, 2010 Femmer kassa har også mulighet for å bolte på firere ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 16, 2010 Femmer kassa har også mulighet for å bolte på firere ja jeg tenkte om de kassene går rett på uten og bytte akslinger eller noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 16, 2010 Putt dine akslinger fra 80kassa inn i den nye 6/5trinns kassa. Har gjort det, så vet det funker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 16, 2010 Da gjør jeg det, takk for svar.....4.giret forsvant for meg da jeg var ute og lufta Abt'en på Søndag gitt....nå er det bare og finne kasse:) men det skal vel mere ombygging til for og stappe inn ei 6 trinns vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 16, 2010 Hvis du skal ha ei 5trinnskasse. Ville funnet ei som heter CBD med tanke utveksling, da er den høyt gira (0,71) Denne kommer fra Tdlige urS4 og sene S6 med 5trinns, (noen har breit 1.gir, andre ikke).. Hadde jeg skulle krangla inn ei 6trinnskassa i 80en min, hadde jeg gått for ei TDI kasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 16, 2010 okidoki, har ikke allverdens peiling på dette. Det er jo en hel skog av kassetyper som er i bruk. Jeg får se hva jeg klarer og spore opp der ute... Grunnen til at jeg ønsker 6 trinn er p.g.a kjøring på landevei... er litt slitsomt med ca 3000 omdreininger i 100km/t og 3" eksos....he he he 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 16, 2010 Trenger bare kortere mellomaksel for å sette inn 6 trinns. Dette kan du plukke av en typ 85 bil og den passer rett på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 16, 2010 Javel.....jeg trodde man måtte bygge om traversen og bytte alt av akslinger og girkassefester+ giroverføringer. Er det jeg har trodd etter og ha lest diverse innlegg i forumet....er det ikke verre en det du sier blir d 6trinns på meg...bare jeg finner noen med ei kasse til overs da:) Takketakk for info. Godt det finnes folk med peiling når man er litt "blank" sjæl...he he 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 16, 2010 ang giroverføring må du bytte den uansett om det er 5 eller 6 trinns 01E kasse Girkasse fester må du lage til om du ikke får tak i noen RS2 fester. Det jeg svarte på i sta var kun forskjellen mellom 5 og 6 trinns 01E kasse;) Om du vil ha en kasse som passer rett på uten modifisering har jeg noen liggende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 16, 2010 Kassa som satt i er vel en 90q 20v kasse tror jeg, så vanlig 5`er kasse passer rett i. Skal du bygge om til 01E kasse fra S4 eller 6trinns S2 må det byttes en del. For at det skal gå rett inn trenger du: travers fra S2/rs2 med 6trinns, gearoverføringer fra s2/rs2 med 6trinns, drivaksler forran fra S2 med 6trinns og mellomaksel fra S2 coupe med 6trinns eller type 85 90/coupe quattro Jan brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 16, 2010 Ok...takker så mye for all info jeg får her, er ute etter og vite hvilke muligheter jeg har siden den kassa som sitter der tydeligvis ikke holder mål. Ser vel etter ei kasse som er litt holdbar i forhold til effekten jeg har nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 17, 2010 ang giroverføring må du bytte den uansett om det er 5 eller 6 trinns 01E kasseGirkasse fester må du lage til om du ikke får tak i noen RS2 fester. Det jeg svarte på i sta var kun forskjellen mellom 5 og 6 trinns 01E kasse;) Om du vil ha en kasse som passer rett på uten modifisering har jeg noen liggende Har muligens en løsning som er litt nærmere.....langt og hente kasse i telemark:) Hvis det skjærer seg så sender jeg deg en pm...hvis det er greitt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 17, 2010 Har muligens en løsning som er litt nærmere.....langt og hente kasse i telemark:)Hvis det skjærer seg så sender jeg deg en pm...hvis det er greitt? Bare ta kontakt det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...