Anbefalte innlegg

Hadde et lite uhell når jeg demonterte motoren i energolfen min tidligere i vinter.

Skulle lønse bensinfilteret, men i stedet for å løsne skruen på rører så klarte jeg å vri bensinrøret ca 180 grader før jeg oppdaget det. Fikk vridd det litt tilbake, men er fremdeles en liten pirruett i røret. Litt tynnere enn det skal være.

Vil dette ha noe å si eller kan jeg bare la det være? Hvis det evt må byttes ut, er det mulig å kjøte røret den lille biten eller må man bytte hele røret som går bak til bensinpumpa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noen skjøt på røret orginalt, men er jo mulig å skjøte med gummislange.

Gjør ikke noe om røret er litt tynnere hvis bilen får nok bensin ved full gass under belastning, så det er bare å teste først før du kapper røret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler sterkt å gå for en mer høyverdig løsning, tilsvarende den originale løsninga. Da må røret kuttes og kones og så kan du rett og slett få laget deg en ny, passende lang slange fram til bensinfilteret. Dersom du gjør dette hos Tess bruker de opp igjen banjoen fra den originale slangen. Alternativet er å skaffe seg en skjøtenippel, to hannipler og en passende bit 8 mm rør. Dette er en bedre løsning enn slange og klemmer, men det ser jo ikke så proft ut, da.

I et tidlig stadium (dvs. fra 2004-2007:p) brukte jeg stålomspunnede slanger og slangeklemmer framme i motorrommet. For å gjøre ei lang historie kort: Ikke gjør det! Trykket i dette systemet er så høyt at slangene har meget kort levetid. De ryker nesten alltid rett inntil slangeklemma og med fem bar trykk kommer det ut en del bensin før du rekker å stoppe: eek :. Som regel kjenner du lukta etter at man ser bensinstripa etter bilen. Dersom slangen du har kobla til tilførselsrøret inntil torpedoveggen revner har du mer enn gode muligheter til å fakle bilen din. Da er det surt å komme til kort med et 1 kg pulverapparat.

Jeg bytta slanger 2-3 ganger i året før jeg gjorde jobben skikkelig -> bygget om til forgassere;).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.