Anbefalte innlegg

Har kjøpt en 97 mod. a4 1.8 uten motor og el nett som jeg har satt i motor og el nett som jeg hadde liggende. Det som jeg trenger hjelp til/forklaring på er hvordan jeg skal få startsperre til å virke med blanding i fra 2 biler. Dette er et lavprisbygg, så jeg kan også få fjernet startsperre hvis det er billigere eller helst gratis.

Det som fulgte med bilen var tenningslås med nøkkel og instrumenter. Med motoren jeg har satt inn har jeg el nett og ecu, men jeg har også instrumenter som tilhører den liggende. Vil tenningslås virke sammen med instrumentene som hører til ecu som jeg har satt i bilen nå, eller må det fortsatt kodes om noe? Takknemlig for all hjelp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten må du sette inn ecu, tenningslås og kombiinstrument som du hadde tillhørende motor

eller du kan slepe bilen til møller og de koder nøklene samt parer ecu og instrument.

Men bilen skal starte i ett sekund for så å stoppe, da skal det lyse en nøkkel på spidometret. Gjør den ikke det kan du ha andre problemer som må fikses først.

tror ikke det er mulig å fjærne startsperra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Istedetfor å slepe bilen til Møller kan du prøve følgende:

Et triks som skal virke på A4 eldre enn 2000 for få fjernet startsperren midlertidig:

1. Lås dørene.

2. Ta av begge batteripolene og sett de på igjen.

3. Lås opp bildørene.

Da skal startsperren være koblet ut midlertidig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen starter i ca 2 sek. før den stopper, mangler tenningslås så jeg får prøve å koble ut midlertidig så jeg får kjørt bilen til møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha nøkkel + ecu + kombiinstrument fra samme bil for at det skal gå uten koding, har du ikke det må du kode / tilpasse.

Ser du bor i området, så jeg kan hjelpe til med både å fjerne startsperre eller kode opp fungerende system mot en slant eller to. om det er av interesse så får du slenge over en PM så tar vi det derfra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.