S2 3b vil ikke starte, starter virker som slår inn men går ikke rundt.

Anbefalte innlegg

Skulle starte s2n i dag, men den gang ei. Den har stått siden i høst og da fungerte den fint før den ble parkert. Når jeg skulle starte den i dag, så kommer det bare en enkel klakkelyd når man vrir om nøkkelen. Høres ut som den slår inn, men at den ikke vil/klarer å dra rundt motoren. Bare bråstopper når den slår inn. Virker også som at starteren ikke går tilbake når jeg har vridd om nøkkelen, for når jeg prøver og dra rundt motoren for hånd så kjennes det ut som at den holder igjen litt før den plutselig slipper. Har nyladet batteri og motoren kan jeg fint dra rundt for hånd ellers.

 

Noen tips? Har starteren tatt kvelden sånn helt på egenhånd? Bilen har stått kaldt hele vinteren btw hvis det skulle ha noe og si.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, har du demontert noe der nede a ? hadde noe liknende feil a90tq jeg hadde , å der var det dårlig jording som gjorde det.. eller at starteren har satt seg ?

 

BTW, jaggu på tide at det blir liv i kjerra igjen ! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, har du demontert noe der nede a ? hadde noe liknende feil a90tq jeg hadde , å der var det dårlig jording som gjorde det.. eller at starteren har satt seg ?

 

BTW, jaggu på tide at det blir liv i kjerra igjen ! :D

 

Ja det er på tide at den får komme ut en tur:)

 

Nei har ikke rørt noe i det området som skulle hatt noe innvirkning på den: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I værste fall koster NY starter 1250kr på Jacobs Auto supply;) (Been there)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I værste fall koster NY starter 1250kr på Jacobs Auto supply;) (Been there)

 

Ok, takk for tips:) Får prøve og demontere den først og se over den. Er det kurrant jobb og ta løs starteren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt greit. Tar den øverste bolten ovenfra, og den andre underifra. Grei skuring;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok innslaget som må byttes ev. starteren,

min var akkurat lik, Så jeg åpnet den og så at to av børstene var falt ut mens de andre to såvidt satt på, så det hadde gått på 50% kraft i flere måneder, (syntes den gikk noe seint rundt: haha : )

Så da trodde jeg det ble bra med nye børster. Men den var akkurtat lik.

 

Nå har jeg fått tak i innslag oxo så nå blir den god som

 

Bestilte både børster og innslag fra denne karen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta å sjekk jordinga først. Om du hører at innslaget slår inn så er det ofte at den ikke får strøm nok til å dra rundt motorn, men kun akkurat nok til å slå inn innslaget. så de du bør sjekke er batteri, kobling til batteri og kobling til starter.

 

Det er så sykt kjedelig å kjøpe nye deler, for at det funker i 1-2mnder som du tror at du har fiksa problemet og så kommer det tilbake igjen... :)

 

 

Geir. Forstår jeg deg rett ved at du sier at startern gikk treigt pga innslaget? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om kam bolten og kilen er like hel. Hadde noe lignende når det knakk hos meg og resulterte i 2 bøyde ventiler da starteren ikke klarte å dra stemplet forbi ventilene (til å begynne med)

Til slutt så er ventilene bøyde nok til at stemplene passerer og da sviver motoren forholdvis lett igjen.

Kjapt å sjekke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok innslaget som må byttes ev. starteren,

min var akkurat lik, Så jeg åpnet den og så at to av børstene var falt ut mens de andre to såvidt satt på, så det hadde gått på 50% kraft i flere måneder, (syntes den gikk noe seint rundt )

Så da trodde jeg det ble bra med nye børster. Men den var akkurtat lik.

 

Nå har jeg fått tak i innslag oxo så nå blir den god som

 

Bestilte både børster og innslag fra denne karen

 

 

Ta å sjekk jordinga først. Om du hører at innslaget slår inn så er det ofte at den ikke får strøm nok til å dra rundt motorn, men kun akkurat nok til å slå inn innslaget. så de du bør sjekke er batteri, kobling til batteri og kobling til starter.

 

Det er så sykt kjedelig å kjøpe nye deler, for at det funker i 1-2mnder som du tror at du har fiksa problemet og så kommer det tilbake igjen...

 

 

Geir. Forstår jeg deg rett ved at du sier at startern gikk treigt pga innslaget?

 

Ok, da skal jeg sjekke jording osv først å så evt ta ut starteren og se over den. Mulig den ikke har tålt og stå stille i kulda så lenge?: klø :

 

Sjekk om kam bolten og kilen er like hel. Hadde noe lignende når det knakk hos meg og resulterte i 2 bøyde ventiler da starteren ikke klarte å dra stemplet forbi ventilene (til å begynne med)

Til slutt så er ventilene bøyde nok til at stemplene passerer og da sviver motoren forholdvis lett igjen.

Kjapt å sjekke.

 

Kambolten sitter der i allefall:p Men den og kila kan vel ikke ryke helt av seg selv? Jeg har byttet regrem men ikke rørt eller skrudd på kamdrevet..

 

Jeg er 110% sikker på at det ikke er noen ventiler som tar nedi. For jeg turnet den sikkert 20 ganger for hånd før jeg satt det sammen, den går rundt som smør:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da skal jeg sjekke jording osv først å så evt ta ut starteren og se over den. Mulig den ikke har tålt og stå stille i kulda så lenge?: klø :

 

 

 

Kambolten sitter der i allefall:p Men den og kila kan vel ikke ryke helt av seg selv? Jeg har byttet regrem men ikke rørt eller skrudd på kamdrevet..

 

Jeg er 110% sikker på at det ikke er noen ventiler som tar nedi. For jeg turnet den sikkert 20 ganger for hånd før jeg satt det sammen, den går rundt som smør:)

 

Nei, det skjer nok ikke helt av seg selv:) Hos meg var det skruene til dei indre kamdrevene som kom litt ut og kilte seg fast og da knakk bolten og kilen når jeg drog motoren på starteren.

 

Tror tipsene om starteren er bedre enn mitt, men greit å sjekke at alt er der det skal være så man ikke får seg en overraskelse;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

YESS!!!! Da fant jeg feil tilslutt. Feilen var faktisk batteriet selv om det målte ok med multimeter. Laderen jeg bruker viser også at batteriet er fulladet og ok, men det må tydeligvis være noe galt med det som jeg ikke får målt. For jeg byttet til ett annet for morroskyld og vips så var det liv i den:D

 

Syntes det var rart: klø : Men samme det så lenge det virker:)

 

Uansett takk for hjelpen: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.