Anbefalte innlegg

Jeg har en A4 1.8T 160 hk, med multitronic, bilen ble kjøpt ny for snart ett år siden.

Jeg er kjempefornøyd med bilen bortsett fra en ting som jeg synes er for dårlig; Jeg kjører dels i kø hver dag, ved lave hastigheter, typisk 10 km/t. Det er vanskelig å unngå at dette går i rykk og napp, og det kan være ganske uforutsigbart. Skyldes dette girkassen eller motoren??

Hvis jeg setter bilen i "Park" og gir gass, så er turtallet svært ustabilt, og vanskelig å stille inn ved 1000-1500 omdr. Tyder dette på at motorstyringen er for dårlig? Jeg har hatt flere Audi med automat tidligere, og de har ikke vært sånn.

En tilsvarende bil, 2.0 TDI med Mlt, har ikke dette problemet. Er dette derfor et fenonen for denne motoren og girkassen. Man kan dels lære seg å leve med dette, men det er for dårlig, synes jeg.

Jeg var i kontakt med Møller når bilen var et halvt år, de sjekket og fant at bilen er i orden, de sier at dette bare er sånn???

Er det noen der ute som har kommentarer til dette / tilsvarende erfaringer??

Martin L

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Har du hatt din inne på service de siste månedene? Hadde min inne på 1.service og fortalte at jeg følte MLT ga litt "ujevn gange". Spesielt er det av og til når bilen er kald at den har veldig mye mer fremdrift på tomgang (dvs i DRIVE og bare slippe bremsen) enn når den er varm. De opplyste da at det hadde kommet ny software til girkasse som ville legges inn, og som helt sikkert ville løse dette problemet. Ble litt bedre, men ikke så mye. Hadde også 1.8T og MLT på forrige bilen jeg hadde (B7), og den var MYE mykere på køkjøring enn B8n.... Har jo på en måte vent seg til det, men merker det er litt uvant for andre om kjører bilen at det fort kan nappe litt ekstra om man gir litt for mye gass under igangsetting mm. Har også i det siste merket at jeg syntes den ofte sklir litt mye bakover i bakkestart. Sålenge man har bremsen inn ligger vel ikke lamellclutchen innpå i det hele tatt, men begynner ikke å ta raskt nok når jeg slipper brems... Når dette er sagt er jeg allikevel veldig fornøyd med MLTn da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.