tips til rengjøring av gummimatter

Anbefalte innlegg

Hei,

trenger noen tips til hvordan man får ren gummimattene i bilen. Uansett hvor mye jeg skrubber med såpe og kost så blir mattene grå og skjoldete når de tørker.

Noen gode forslag på hvordan få de gulle ren, samt hvordan de så skal få tilbake og beholde sortfargen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax Sealfeed er jo for gummi....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vær litt fosiktig med å smøre på for mye sånn black shine greier på gulvmattene. de kan bli veldig glatte!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da omformulerer jeg litt. Noen som vet hvordan få mattene helt rene og til å se ut som nye, uten at de blir glatt som såpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thanks.

Dette skal jeg teste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk å ha på bra med avfettning og børst hardt og grundig! Helst en avfettning som får opp dritt fra gummi godt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe spesielt produkt i tankene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker som regel Amazing Roll-Off på gummimatter, med greit resultat.

Som Ketil sier, påfør rikelig, og børst grundig.

Spyles av med vann og lufttørkes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LAMPEOLJE funker faktisk funker faktisk kjempebra,og så er det billig også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tørke ut gummi og plast gjør det også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LAMPEOLJE funker faktisk funker faktisk kjempebra,og så er det billig også :)

Å bruke parafin på gummi kan vel ikke være riktig. Blir jo tørt som juling...

Anyway, nå er avfetting, børste og Scholl Purple 9000 bestilt fra Scandic Shine. Sistnevnte var selvf. utsolgt men satser på de leverer raskt når den tid kommer. Men å logge meg på Scandic Shine er vel det dummeste jeg har gjort. Var nemlig ikke klar over at det var så mye jeg ikke visste at jeg sikkert kommer til å trenge til bilpleien fremover. Dette kan bli dyrt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å bruke parafin på gummi kan vel ikke være riktig. Blir jo tørt som juling...

Anyway, nå er avfetting, børste og Scholl Purple 9000 bestilt fra Scandic Shine. Sistnevnte var selvf. utsolgt men satser på de leverer raskt når den tid kommer. Men å logge meg på Scandic Shine er vel det dummeste jeg har gjort. Var nemlig ikke klar over at det var så mye jeg ikke visste at jeg sikkert kommer til å trenge til bilpleien fremover. Dette kan bli dyrt :)

Bare å klippe kredittkort i 2 og brenne de, for dyrere skal det bli...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å klippe kredittkort i 2 og brenne de, for dyrere skal det bli...

Hehe .... Penga flyr når man begynner å bla i sidene der ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan man trygt si..

Greit å tørke over mattene med en microfiber klut etter at du har hatt Purple 9000 for at det ikke skal bli sååå glatt.. Purple 9000 er min favoritt på vinyl innvendig og etterlater en frisk og behagelig lukt...

Bare vent Jan Kristian, penga får bein å gå på etter vårshinen.. Det skal jeg love deg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

11 dager og intet hørt fra Scandic Shine ang. ordren min (bortsett fra bekreftelsen da). Synes ikke det her var så veldig seriøst...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker også Amazing Roll-off på gummimatter og dekksider. Helt utrolig med dritt den fjerner fra (ut av?) gummi.

Kan kjøpes på blankbil.no, gode priser og kort leveringstid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På med avfetting, børste, høytrykkspyling, spray på Scholl Purple 9000 og heng dem opp på et varmt sted over natten :)

Da har jeg gjort som foreslått. Avfettet med CG Grime Reaper, børstet, spylt, tørket og gnidd inn med Scholl Purple 9000. Latt tørke innendørs over natten.

Wow!

Mattene ser (og lukter) nå helt nye. Har aldri fått de så fine som med Scholl 9000. Dette var et kanonprodukt til jobben (og ellers til det meste av interiøret faktisk).

Takker så mye for tipset!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.