#1 Skrevet Februar 17, 2010 Heisann tenkte jeg skulle bytte olje på alt nå som jeg har fått meg en allroad å det er umuli å se når det ble gjort sist. skal bytte på motor-kasse-dif.. Men av oljer er det jo like mueforskjellig som i tallsystemet. så lurer på om det er noen med gode erfaringer på olje på disse 3 tingene? har foreløpig blitt anbefalt Mobile 1 til motor fra en audi forhandler. Håper på svar.. Mvh Atle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 17, 2010 (endret) I instruksjonsboka står det hvilken spesifikasjon motoroljen skal ha, f.eks. VW 507.00. Manuell girkasse skal ha GL4 75W90 og diff GL5 75W90. Om oljemerket er Mobil1, Castrol, etc. er ikke av betydning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 17, 2010 Automatolje kjører jeg orginal Audi, siden kassene har små toleranser for feil og vi ikke eksakt vet hva lurium Audi evt har i oljen. Motor - her kjører jeg Biltema helsyntetisk 5W-50 og skifter ofte. Må ha helsynt, jeg tror merke er underordnet mens hyppighet er viktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 18, 2010 Okay takker:D nå ser det ut som at noe på bilen har gått til helvete tror det er ett stramme hjul. tiden vill vise men er fremdeles int i hva andre bruker av olje:D planen var å bytte hver 8K på motor.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 18, 2010 På motor kjører jeg Agip Extra HTS 5w40 med 10k intervall på skift. Har blitt anbefalt denne oljen fra flere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 20, 2010 Okay takker:Dnå ser det ut som at noe på bilen har gått til helvete tror det er ett stramme hjul. tiden vill vise men er fremdeles int i hva andre bruker av olje:D planen var å bytte hver 8K på motor.. Havari eller bare ulyder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 21, 2010 var havari ja.. en bolt på strammehjulet til multireime knakk.. så den reima å servo reima fikk noen knuter. må av med registeret å vannpumpe får å komme til å en stor repp ble det. bytte register å vannpumpe i slengen nå. så kommer på 21tusen. 10tusen i deler. men vill enda kjøpe olje:D det å bytte olje på kassa har jeg hørt i fra en møller mekaniker at ikke er bare bare, at man må koble til noe hidden styr ang temperatur greier? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 21, 2010 var havari ja.. en bolt på strammehjulet til multireime knakk..så den reima å servo reima fikk noen knuter. må av med registeret å vannpumpe får å komme til å en stor repp ble det. bytte register å vannpumpe i slengen nå. så kommer på 21tusen. 10tusen i deler. men vill enda kjøpe olje:D det å bytte olje på kassa har jeg hørt i fra en møller mekaniker at ikke er bare bare, at man må koble til noe hidden styr ang temperatur greier? Må ha rett temperatur på automatoljen når nivå sjekkes, det skiller omtrent 1 liter fra kald og rett temp. Beskrivelse her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=54266 Til deg og alle andre som får trøbbel med V6'ern: Jeg har skrudd et par slike i fillebiter og har liggende et par pappesker fulle av deler, så det er bare å ta kontakt for brukte deler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...