Hvilket justerbart senkesett skal man kjøpe - A6

Anbefalte innlegg

Hei

Må ha et justerbart senkesett til min Audi A6 2000 mod. Har sikla litt på KW Streetcomfort eller hva det nå heter. Jeg er opptatt av at kjørekomforten fortsatt må være til stedet.. Vil ikke ha den go-cart følelsen :P

 

Så, hva skal man gå for, om man ikke vil bruke 16 000 på KW? Eller kan man kanskje kjøpe KW var. 1 til 10 000? Eller er det noe bedre man da kan bruke pengene på..?

 

Fredrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drit i Street Comfort, det koster masse mer enn det smaker tror jeg. Jeg ville heller gått for gode gamle KW Inox Line type 1. Kjører på det selv, comfy og greit og rustfritt. KW kvalitet tvers igjennom, og noe rimeligere enn Street Comfort også etter det jeg har sett :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja.. Men jeg likte det at det kittet kunne stilles helt opp til 20mm senk. Slik at bilen blir forholdsvis høy på vintern..

 

Er det ikke noen andre merker som er bra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har Kw3 på passaten min og er kjempefornøyd :) har ikke prøvd noe annet, men annbefaler dette på det sterkeste :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan nok bare glemme og få stilt bilen din opp til 2cm senk på vinteren...

Jeg hadde også planer om dette og så ta den ned om sommeren, men når du først har fått justert den så har du ikke direkte lyst til og justere dette på nytt...

 

Jeg endte opp med og justere den helt opp på gjengene og da er den passe om sommeren og litt lav om vinteren...

 

Jeg hadde nok gått for et sportsunderstell eller noe tilsvarende om jeg skulle gjort det nå...

 

Men når det er sagt så har jeg et H&R justerbart sett nå om jeg husker rett og det fungerer gull om sommeren :)

Spax er ikke og annbefale... (prøvde det først)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde deet var smal sak å justere ett justerbart sett opp og ned. Er ikke det tilfelle er det jo bare tøys å kjøpe justerbart.

 

Hva med å da bare få fatt i ett brukt S-line understell? Det senker vel 35mm om jeg ikke tar mye feil..

 

Det finnes vel A6 4b s-line? hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du får avlastet fjøra så er det null problem men da må du ha spesialverktøy...

Om fjøra ikke er avlastet er det tungt og skru det opp.

 

Jeg hadde ikke vært i tvil om jeg skulle velge nå, da hadde set blitt s-line understell ;)

 

Men det er bare meg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men finnes det s-line i a6 4b? Har ærlig talt ikke sett det.. :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 30/20 fjører + sportsdempere til orginalt senket A6 på min.:) Senket vel nermere 40mm foran men da ble det helt lik åpning i hjulbuene. Veldig behadlig opsett. Passe stivt men med mye komfort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel noe slikt jeg må få ordnet meg ja.. Men hvor i all verden skal jeg prøve å finne noe slikt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel noe slikt jeg må få ordnet meg ja.. Men hvor i all verden skal jeg prøve å finne noe slikt?

 

Jeg kjøpte cobra fjører her : http://www.gundersensportscar.no/index.php

Vi har rabatt også:)

 

Kjøpte sachs dempere gjennom en kamerat som hadde gode priser hos KC.

Kjøpte dempere for orginalt sportsunderstell.( disse er 30mm kortere dvs perfekt)

 

Eneste bildet jeg fant :

A6.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare prøve å finne noen sportsdempere som passer min bil..

 

Hvilken A6 er det du har? Du har ikke noen delenr du? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare prøve å finne noen sportsdempere som passer min bil..

 

Hvilken A6 er det du har? Du har ikke noen delenr du? :)

 

 

Hadde en 1,9 tdi 2004 mod.

 

Finner ikke noen kvitteringer. Har vel kastet dem ......har jo ikke bilen lenger.

 

 

Springs Audi A6 AVANT (2WD) 4B WAGON 12/1997-2005 1,8/1,8-T/2,0+1,9-TDI 30 20 TüV 1228 2*230,00 1*784,00

 

 

 

Denne du trenger vel ? Hvis motorstr. stemmer da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler fk silverline, fin komfort pluss at det blir stivere, men ikke for stivt heller. Men på vinteren i 10 minus og mer så blir det ganske stumpete på ugjevnt underlag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du får avlastet fjøra så er det null problem men da må du ha spesialverktøy...

Om fjøra ikke er avlastet er det tungt og skru det opp.

 

Jeg hadde ikke vært i tvil om jeg skulle velge nå, da hadde set blitt s-line understell ;)

 

Men det er bare meg...

 

Jeg har justert fram og tilbake på mitt sett. Det er ikke noe jeg gjør hver dag, men langt fra så ille som du framstiller det her.

Jeg brukte den to nøklene som følger med senkesettet og strammet i vei.. Etter at fjærene hadde satt seg måtte jeg skru det oppe noen cm, jeg ble nemlig hengende på fartsdumpene : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en 1,9 tdi 2004 mod.

 

Finner ikke noen kvitteringer. Har vel kastet dem ......har jo ikke bilen lenger.

 

 

Springs Audi A6 AVANT (2WD) 4B WAGON 12/1997-2005 1,8/1,8-T/2,0+1,9-TDI 30 20 TüV 1228 2*230,00 1*784,00

 

 

 

Denne du trenger vel ? Hvis motorstr. stemmer da.

Ja blir vel den. De har de sportsdemperne til sachs på NBS, men går ikke å linke. Så vet jeg at de selger Sachs på torshov, visstnok med prisgaranti.

 

Men jeg skjønte ikke helt den innledende tråden du skrev. Du skriver først at du kjøpte sachs dempere, og så at du kjøpte original-dempere.. Sachs-dempere er vel egentlig originale? Er vel ofte det VAG benytter? Og de sportsdemperne de har på NBS vil vel og gjøre bilen 30mm lavere med cobrafjørene som du benyttet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja blir vel den. De har de sportsdemperne til sachs på NBS, men går ikke å linke. Så vet jeg at de selger Sachs på torshov, visstnok med prisgaranti.

 

Men jeg skjønte ikke helt den innledende tråden du skrev. Du skriver først at du kjøpte sachs dempere, og så at du kjøpte original-dempere.. Sachs-dempere er vel egentlig originale? Er vel ofte det VAG benytter? Og de sportsdemperne de har på NBS vil vel og gjøre bilen 30mm lavere med cobrafjørene som du benyttet?

 

Jeg kjøpte sachs dempere til orginalt sportsunderstell. De hadde 2 typer dempere( kanskje flere også for alt jeg vet ) til min A6. En for orginalt/vanlig understell og en type for orginalt stortsunderstell. Den siste er da noe kortere.

Hvem som lager orginale Audi dempere vet jeg ikke.

 

Bruker du den demperen til de cobra fjærene så vil det passe veldig bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg eibach senkefjærer,senker vel 35 å er behageli men strammere enn orginalt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har sjekka litt nå, blir vel 4 stk sachs gas sportsdempere og enten eibach fjører eller muligens KW fjører..? KW sine koster jo det samme så..

 

Bør jeg bestille fra NBS, eller er det noen andre steder som er rimeligere? Evt med medlemsrabatt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har erfaring med FK og KW. KW på A6 og FK på Golf.

 

KW kan du skru opp og ned uten å ta vekk trykket i fjæra først. Litt tungt å skru, men vask gjengene godt og smør så går det fint. Gjorde dette flere ganger og de var like fine.

 

FK kan du IKKE skru opp og ned uten å ta vekk trykket i fjæra. Ødela 1 stk fremre fjærbein pga dette.... Og dette med kun håndkraft (gjengene ble deformert).

 

Er fjæra helt avlastet kan du fint skru justeringsskruene opp og ned kun med hendene, dvs uten bruk av verktøyet som følger med.

 

KW2 på Audin var veldig behagelig å kjøre på. Justerte det ikke før jeg skrudde det på bilen, var bra fra fabrikk.

FK Silverline var veldig stumpete fra første øyeblikk, og nå på vinteren ble det veldig stivt (oljefylte dempere).

Kan hende det var dette som tok knekken på ene demperen også (lakk olje og ville ikke dytte stempelet ut igjen).

 

Neste gang blir det KW eller kun fjærer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det noen stor forskjell på fjørene fra de forskjellige produsentene? Om jeg kjøpe eibach, KW eller noe annet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eiback selges jo hos Møller, så det er jo sikkert mer enn godt nok.

Eibach, HR, KW, Bilstein er nok helgode kandidater ;)

 

Pappa skal ha eibach på sin 2010 GTD, og jeg går nok for samme på min neste bil.

Er nok ferdig med justerbart for min del.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okaj! Ja da gjenstår det bare å finne ut hvor jeg skal bestille. Må da være noen steder vi har VACN-rabatt? :) Skulle kjøpt det på Mekonomen i Trondheim, er vel der vi får 20-30% rabatt om jeg ikke tar mye feil.. Men vettafaen om de selger disse demperne der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan anbefale både KW2 og KW3. Har KW3 på Golfen, her kan alt justeres. Og KW2 på bruksbilen en 09 A3. Hardheten på KW2 settet står ca i midtposisjon og komforten er ca den samme eller bedre enn S-line, + at jeg i tillegg har gocartfølese. Angående justerbart, så er det flere grunner til at dette bare "bør" justeres inn til 1 høyde. Hvis det skal godkjennes (noe som er en fordel på en bruksbil) så skrives høyden inn i vognkortet, samt at hjulvinkler forandres med høyden så hjulvinkelkontroll og justering anbefales (og kreves for godkjenning) slik at du ikke sliter mye dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.