Hvilket justerbart senkesett skal man kjøpe - A6

Anbefalte innlegg

Nå kan det være at flere leverer senkefjærer med forskjellig senk foran og bak enn cobra som jeg kan annbefale. Hvis du senker like mye foran som bak så vil det på de fleste vag bli større avstand fra dekk og opp til hjulbuen foran enn bak. Jeg synes ikke det er så pent:)

Så for å unngå dette så kan man jo montere justerbart eller som jeg foreslo : fjærer med forskjellig høyde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå kan det være at flere leverer senkefjærer med forskjellig senk foran og bak enn cobra som jeg kan annbefale. Hvis du senker like mye foran som bak så vil det på de fleste vag bli større avstand fra dekk og opp til hjulbuen foran enn bak. Jeg synes ikke det er så pent:)

Så for å unngå dette så kan man jo montere justerbart eller som jeg foreslo : fjærer med forskjellig høyde.

Snakker med Tom Are Andersen her på forumet om han kan skaffe de 20/30-fjørene, så skal jeg bestille Sachs sports-dempere fra NBS :) Og selvfølgelig 2 stk fjærbeinslager. Er vel ikke fjærbeinslager bak på bilen? Hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eibach er også det som blir levert som "orginalt" sportsunderstell fra møller nå.. ettersom jeg forsto.. kjører med det selv. Pen høyde, og fortsatt kjørekomforten i behold. Har små unger i bil, så kan ikke kjøre go-kart.

Jeg har 30-30mm fra eibach. Da har jeg jevn glippe i buene forran og bak. Er vel samme platform omtrent på passat og a6 så, skal også ha det på neste bil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke dempere bruker du da? Også fra eibach? Er det et helt kit med andre ord?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, med eibach dempere også. Er helt kit :)

Dem sier at du kan kjøre med orginale dempere på de 30mm fjærene til eibach. Så detblir opp til deg hva du kjøper.

Jeg kjørte med orginale dempere et helt år. Men dem bak begynte å bli dårlig, så bytta rundt om. Dem ble ikke det pga fjærene da dem begynte førmontering av dem :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, med eibach dempere også. Er helt kit :)

Dem sier at du kan kjøre med orginale dempere på de 30mm fjærene til eibach. Så detblir opp til deg hva du kjøper.

Jeg kjørte med orginale dempere et helt år. Men dem bak begynte å bli dårlig, så bytta rundt om. Dem ble ikke det pga fjærene da dem begynte førmontering av dem :)

Kan det stemme at du har Eibach Pro System 30/30mm da? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan nok stemme det. Husker ikke hva det står på esken i farta :)

god komfort, samtidig som det er et stivere mer stabilt understell.

Hadde KW var2 i sommer, men likte ikke det så godt som det andre, derfor bytta tilbake.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja men da er jo saken biff! Skal bare lese litt om dette kittet før jeg bestiller Tom Are :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er det kittet jeg har :) hadde gått for det. Veldig fornøyd. Pen høyde også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eibach er også det som blir levert som "orginalt" sportsunderstell fra møller nå.. ettersom jeg forsto.. kjører med det selv. Pen høyde, og fortsatt kjørekomforten i behold. Har små unger i bil, så kan ikke kjøre go-kart.

Jeg har 30-30mm fra eibach. Da har jeg jevn glippe i buene forran og bak. Er vel samme platform omtrent på passat og a6 så, skal også ha det på neste bil :)

Da har jeg bestilt et slikt kit fra Tom Are. Takk for tipset :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

..Må bare finne noen som kan montere dette nå.. Fikk svar fra Vidar hos s-sentrum, de skulle ha 5800,- inkl. firhjulskontroll.. Men var ikke det litt stivt? Skulle nesten tro senkesettet var inkludert ;)

Så om noen vet om noen i Oslo-området som gjør dette til en rimelig penge, så skrik ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.