Fjernkontroll sentrallås/alarm

Anbefalte innlegg

Har jeg dummet meg ut nå??? Kjøpt ny bil i dag. Kjørt hjem fra Oslo, alt funket ok hele veien. Snittforbruk 0,49 l/mil.Stoppet motoren og satte lysbryter i O. Åpnet førerdøra og gikk ut av bilen, for deretter å lukke døra på vanlig måte. Trykket på "låsesymbol" på fjernkontrollen og bilen låste alle dører og alarmen slo seg på. Hovedlysene slukket etter noen sekunder og alt virket tilsynelatende ok. Men så kommer det viktige: Da jeg kom inn åpnet jeg den ene fjernkontrollen som ikke virket, og tok ut batteriet og byttet dette med nytt CR 2025 batteri. Deretter åpnet jeg den andre fjernkontrollen, som virket, for å bytte til nytt batteri også på denne... Da jeg skulle ut å kjøre funket ingen av fjernkontrollene, selvom led lampen på begge lyser når jeg forsøker å låse opp bilen, men ingenting skjer.Sentrallåsen åpner ikke og alarmen slår seg ikke av. Tørr ikke låse opp døra med nøkkel så seint på kvelden for da setter vel alarmen igang og vekker hele nabolaget!!

Hva kan være feil ?? Kan man ikke bytte batteri på fjernkontrollene uten å programere dem på nytt??

Noen som seriøst kan svare meg, komme med løsning/forslag?? Eller er NAF assistanse og tauing til Møller neste?? HJELP !! ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjekt om du slenger inn bil evt. alarmtype så det er litt lettere å gi noen tips! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har en A4 b6 eller?

Står i instruksjonsboka hva som må gjøres for å synkronisere senderenhetene igjen;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har en A4 b6 eller?

Står i instruksjonsboka hva som må gjøres for å synkronisere senderenhetene igjen;)

Trodde jeg hadde lagt inn biltype, osv.. Det er en Audi A4 2006 modell 2,0 TD - MLT automat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde jeg hadde lagt inn biltype, osv.. Det er en Audi A4 2006 modell 2,0 TD - MLT automat.

A4 B7 har du da.

Som sagt så står dette i instruksjonsboka hvordan du skal ordne det.

Er noe med tenning på/av og låse opp/igjen bilen med nøkkelen osv så fungerer alt som det skal igjen.

Ikke noe fare å låse opp bilen med nøkkelen selv om fj.styring ikke fungerer, så det er sagt;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener at du kan sette inn nøkkelen i fører døren å låse den opp mnuelt,så koder nøkkelen av seg selv.

Var slik på en audi jeg hadde før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjernkontrollen funke nå, men fjernkontroll nr 2 er død på sentrallåsfunksjon. Bilen starter og varmeapparatet stiller seg inn etter den, men det er det hele. Har forsøkt å foreta samme prosedyre, men ikke reaksjon. Snakket med Møller og de ville ha inn bilen for å sjekke om fjernkontrollen var defekt, var visstnok en mulighet for at det gikk på reklamasjon sa de...Er vel 5 års reklamasjonsrett på biler også nå !!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

A4 B7 har du da.

Som sagt så står dette i instruksjonsboka hvordan du skal ordne det.

Er noe med tenning på/av og låse opp/igjen bilen med nøkkelen osv så fungerer alt som det skal igjen.

Ikke noe fare å låse opp bilen med nøkkelen selv om fj.styring ikke fungerer, så det er sagt;)

Hva er B7?? Står 8E i serviceheftet.. Typebetegnelse: 8ED OQH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er B7?? Står 8E i serviceheftet.. Typebetegnelse: 8ED OQH

Ja, stemmer nok det.

A4 8E B6 2001-2005

A4 8E B7 2005-2008

Er en facelift i skille der, så derfor greit å kalle de B6 og B7 siden 8E er felles på begge 2.

Skjønner? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, da skjønner jeg..... Takker og bukker !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.