#1 Skrevet Februar 18, 2010 Mye arbeid å bytte topp pakning på en lupo? Noe spesielt verktøy som trengs, evt noen som har fremgangsmåte på hva som skal gjøres? Tenkte å bytte denne selv da ikke pengboka strekker til å ta det hos VW. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 18, 2010 Relativt enkelt. Kjøp en verkstedhåndbok a la Haynes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 20, 2010 Grei skruing det.. Må løsne H. motorfeste så du må henge opp motor eller ha en jekk under motor.. Er støtstenger på disse motorene så det eneste du trenger og time opp etterpå er ventilene, grunninnstilling spec. på disse får du hos Møller hvis du spør pent;) Jobben er gjort på 3-4 timer hvis du har alt verktøy osv. Trenger ikke noe spesial verktøy som jeg husker;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 20, 2010 Sikker på at det er støtstenger? Er ikke dette på samme basis som 1045 cc motorene i Polo 2f da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 20, 2010 Sikker på at det er støtstenger? Er ikke dette på samme basis som 1045 cc motorene i Polo 2f da? Sikker på det ja;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 25, 2010 takk for hjelpen Bjørnar supert å få noen tips så man ikke går i "blinde" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 27, 2010 Fikk nettopp en av mekanikerne på jobben til å skifte topp pakningen på Lupoen vi har. Tok han 4 timer med en matpause innimellom. Han nevnte at det var noen hydrauliske løftere elns i bunnen av motoren som han kjennte var slitte. Vi hadde ikke bestilt de så jeg ba han bare om å la de være! De kostet ca. 450kr.pr. stk og man trengte vissnok 8 stk...Hadde hjulpet på den ellers så fine raklinga som støtstangsmotorene er så kjennt for... Jeg måtte også skifte frostvæske beholderen. Den gav varsel hele tiden pga oljefilm i vannet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 3, 2010 takk for info hva kostet det for deg å bytte topp pakning på verkstedet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 3, 2010 rundt 3200 inkl alle deler og jobb...tok det på hobbykvelden ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 3, 2010 det var ikke ille kostet 1125 kr for deler, så må jeg kjøpe ny olje og oljefilter at ta en liten oljeservice samtidig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...