"Spionbilder" av prosjekt ny dash i gammal bil

Anbefalte innlegg

Så var jeg i gang, begynte å kappe i type 89 dash'n i går og etter å ha kappet litt og litt og litt (for å ikke kappe for mye) så begynner jeg å se lyset : ja :

Men først var problemet rattstamme.. rattstamme fra type 81 vil ikke passe ved bruk av type 89 hendelsettet så her måtte jeg til pers..

Her er slik det så ut først.

Gml Rattstamme1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så etter litt kutting så passet denne her fint inn der den skal være og etter en god stund med måling og borring passet jaggu skruene også... faen jeg er flink : rolleyes: smil :

Ny rattstamme test.jpg

Rattstammefestelys.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

enda ett nå med ratt :)

Ratt og stamme.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så etter å ha gjort den siste finpussen på dashbord tilpassingen måtte det testes.. og jeg kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd sålang.

Det er en liten glip mellom dash og a-stolpe men å sette dash'n enda lenger inn gir problemer med plass til speedometere, så der vil det komme en lekker gummilist :D

På torsdag så skal jeg lage festene på sidene, akkurat nå var det bare satt ca i den stillingen det skal stå så se vekk i fra eventuelle skeiveheter akkurat nå :D

Next stop: Bur sveising (av profesjonelle :) )

Dashferdig1.jpg

Dashferdig2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja.. en ting til.... prøvde å lære Thomas Wathne å sveise i dag men han strøk med glans.... bare se selv... : smil :: smil :: smil :: haha :: haha :

og nei... han hadde ikke en dårlig lærer :nana:

Er heldigvis bare midlertidig for å få kona sin bil gjennom Eu :)

Thomas sveis.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja.. en ting til.... prøvde å lære Thomas Wathne å sveise i dag men han strøk med glans.... bare se selv... : smil :: smil :: smil :: haha :: haha :

Hmmmmm.......ser ut som en katt som har hatt magesjau :D På godt svensk kalles slikt "Kattskit-svets" :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanonfett Jan.... Ser ut til å passe bra det der ja. Litt penere enn det gamle ja. Passer det akkurat i bredden, og der girstanga står?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte kutte av en 10/12 cm mot frontruten for å få det så langt inn at midtkonsoll med gir passet : bråk :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint om du viser elevene dine hvor man skrur på gassen veetu ;)

Dashen ser bræ ut ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gassen var faktisk på : rolleyes han er bare helt udugelig :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes dere gjorde en bra jobb jeg : ja :

Jeg har ikke prøvd på noe sånt før så det hadde neppe blitt noe bedre : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oj, ein tråd som eg har gått glipp av :P

Dette såg jo virkelig bra ut! Har du fleire bilder av korleis det ser ut langs ruta forresten? Passa det heilt perfekt i bredda? Korleis blir det i forhold til vindussveiv? : klø :

Har sjølv lyst på å ha enten Corrado(evt Golf3)-dash i Golf 2 eller b3/b4-dash i Typ85 :tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

syntes du fikk det bra til jeg, jeg også kunne tenkt meg å se hva du gjorde i fronten på dærsbordet. så har du flere bilder så hadde det vært kult.

MVH.

meg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.