#1 Skrevet Februar 18, 2010 (endret) har en A4 1.8T som det sitter en resirk ventil i fra forse,.. nå så synes jeg at jeg begyner miste trykk, halv gass så dumper den luft som den skal,men gir jeg på å får opp trykke, så kommer d som en plystrelyd ,å mister litt tryk. er svaret så enkelt luft lekasje??? noen ideer da har jeg hatt av hele forgen,rensa den,la den i fett,så trykte jeg stemple inn,la finer opp på topp, å da siger stemblet noe ned er den kav ødelagt?? ell går det fixe?? ell er alle sånn??? trenger sårt hjelp,den er ikke 1 år gammel heller .... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 18, 2010 Kan det være at fjøra er for slakk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 18, 2010 Kan det være at fjøra er for slakk? jeg å hadde den i tankene.... at trykke er for høyt fjæra.. noen annen som kan tenke seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 18, 2010 forgeventilen? Hvis ventilen er gammel, kan fjøra ha blitt slappere, så den slipper tidligere. kan sikkert fikses med at du tar ut fjøra å drar litt i den, evt legger imellom en skive Sjekk også at vacumslangen som går til ventilen er tett, selvom jeg tviler at det er den som er syndern 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 19, 2010 da trur jeg kansje att svare er : N75 ventilen hadde sprekt bittelitt ..... så skifta jeg ut noen klemmer... ike testa den skikelig men føles grei ut . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 25, 2010 oppdatert i første post, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 25, 2010 funnet ut den lekker på slange inntaket på siden,den er vist skrudd inn,hva kan brukes for å tette rundt såfall??? lock tait ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 25, 2010 Fjæra er ikke den som holder ventilen lukket, det er likt lufttrykk på begge sider av stemplet som holder ventilen lukket under pådrag. Fjæra er der kun for å hjelpe til om du har fluktueringer i ladetrykket. dersom N75 har sprekt som du skriver, bytter du den. Jeg regner den ventilen som en slitedel for å være helt ærlig. Eller er det Forge-ventilen du mener lekker? Jeg har en forge selv, og hverken inntak eller utløp på den er skrudd, men støpt. Legg gjerne ut et bilde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 25, 2010 (endret) skal få knipse bilder........ jeg å trodde hele forge hva støpt,men la merke til i dag att inntak på siden hva skrudd inn, så der hva selfølgelig lekasjen,har ikke peil om det er mulighet å lime(med noe) for å tette den,mister jo mye ladetrykk pga dette å :( bytta N75 ventilen sist blei bedre men har seff denne lekken nå da så :( ....... da fant jeg en sånn rep side til forge,der står det att viss en trykker stempel helt opp,å setter finer på nippelen på topp skal stempel bli stående,ikke sige ell gå ned før en flytter finger,men min siger ganske mye 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 25, 2010 Dersom stempelet siger ned selv om du tetter nippelen på topp, lekker det forbi stempelet ditt. Det problemet skal jo være borte når du fetter opp litt. Spørs om ventilen din er moden for utskifting, jeg har en aluventil du kan få for 300kr inkl frakt om du er intr. Bare send meg en PM. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 25, 2010 Dersom stempelet siger ned selv om du tetter nippelen på topp, lekker det forbi stempelet ditt. Det problemet skal jo være borte når du fetter opp litt.Spørs om ventilen din er moden for utskifting, jeg har en aluventil du kan få for 300kr inkl frakt om du er intr. Bare send meg en PM. er ikke 1 år gammel heller denne som sitter i nå heller men men,synes det er rart den siver etter oppfetting,trudde nesten ikke de org forge lakk heheh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 25, 2010 Jeg har hatt 3stk siste 10årene helt problemfritt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 25, 2010 den deler som er ringet rundt er skrudd på min,er helt lik den der å forresten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 25, 2010 Høres merkelig ut, jeg kan ikke huske at den var skrudd, men du har jo trolig rett da. Prøv locktite eller gjengetape. Har den sprukket er det bare å skifte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 25, 2010 De pleier være skrudd der ja. Du kan jo prøve å kjøre trykket inn i "bunn" på den, for det diskuteres jo støtt om hvilken vei disse bør stå. Etter min mening bør trykket gå inn i bånn og dumpe ut sideveis, om man tenkter på det med likt trykk som holder de tett. Det er tross alt ubalanse som får ventilen til å åpne.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 26, 2010 De pleier være skrudd der ja.Du kan jo prøve å kjøre trykket inn i "bunn" på den, for det diskuteres jo støtt om hvilken vei disse bør stå. Etter min mening bør trykket gå inn i bånn og dumpe ut sideveis, om man tenkter på det med likt trykk som holder de tett. Det er tross alt ubalanse som får ventilen til å åpne.. så på min att den hadde blåst ut fra de gjengene der på min får handle meg lock tite å skru til,håp om att den blir gull 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 18, 2010 da får jeg dra opp denne igjen .... ny smørt,ny fjør,(blå) trykker stempel i topp,finger på nippel,men enda detter stempel rett ned i bunnn :( why??? må jeg handle ny asså 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 18, 2010 Nå er det vel fjæra som holder stempelet stengt.. om det ikke hadde vært fjær der og det hadde vært likt trykk på begge sider så hadde jo stempelet beveget seg fritt opp og ned så lenge trykket er likt på begge sider, noe som feks kunne ført til pluttselig trykkfall i en dump feks eller om den sitter montert oppned så hadde den aldri lukket hehe;) Se bilde og les tekst under.. ganske logisk faktisk;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 18, 2010 DEt blir fremdeles feil å si at det er fjæra som holder trykket i ventilen. Fjæra holder kun ventilen i stilling, akkurat som du sier fordi enhver liten plutselig trykkforandring eller vibrasjon ville kunne bevegd stemplet nok til at den ville ha lekket. Samtidig burde ikke en økning i ladetrykk gjøre så fryktelig mye med funksjonen/behov for kraftigere fjær så lenge man har likt trykk på begge sider... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 18, 2010 Nå er det vel fjæra som holder stempelet stengt.. om det ikke hadde vært fjær der og det hadde vært likt trykk på begge sider så hadde jo stempelet beveget seg fritt opp og ned så lenge trykket er likt på begge sider, noe som feks kunne ført til pluttselig trykkfall i en dump feks eller om den sitter montert oppned så hadde den aldri lukket hehe;) Se bilde og les tekst under.. ganske logisk faktisk;) så står det i på forge sine sider etter oppsmør så skal du kunne trykke stempel i topp,å sette finger på nippel da skal stempel henge der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 18, 2010 så står det i på forge sine sider etter oppsmør så skal du kunne trykke stempel i topp,å sette finger på nippel da skal stempel henge der Jupp, må jo være såppas tett at undertrykket fra innsug med lukket gasspjeld er nok til å overvinne fjærkraften og løfte den opp ved gasslipp:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 18, 2010 Jupp, må jo være såppas tett at undertrykket fra innsug med lukket gasspjeld er nok til å overvinne fjærkraften og løfte den opp ved gasslipp:) Dette har da ingenting med hardheten på fjæra å gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 18, 2010 Dette har da ingenting med hardheten på fjæra å gjøre? Om momentet som kreves for å presse sammen fjæra er høyere enn man klarer å generere med undertrykket fra innsuget som løfter stempelet og da klemmer sammen fjæra, såløftes ikke stempelet og ladetrykket før gasspjeld slippes ikke ut og avlaster ikke turbo og gasspjeld. Så jo det har alt med det å gjøre:) studer bildet så skjønner du hva jeg mener. Om ladetrykket er høyt så kan det presse opp stempelet litt så det åpner ved brå stenging av gasspjeld også, men ikke kontrolert slik vacumet gjør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juni 18, 2010 Jupp, må jo være såppas tett at undertrykket fra innsug med lukket gasspjeld er nok til å overvinne fjærkraften og løfte den opp ved gasslipp:) hmmm,men min detter den ned med det samme kansje oppe i 3 sek så siger den ned 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juni 18, 2010 er o-ringen på lokket i orden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...